--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Sunday, April 18, 2004



خشونت متقابل
_______________________
خردورز


كورش علياني در وبلاگش مطلبي درباره گروههاي فلسطيني و تفاوت عملكردشان قرار داده است و عنوان كرده كه همه آنها به اهداف غير نظامي حمله نمي كنند. نوشتار زير در پرسش از آن مطلب مي باشد:
كدام يك از گروههاي مبارز فلسطيني، حمله به اهداف غير نظامي را در دستور كار خود قرار نداده است؟ آقاي علياني از روش كار حزب اله لبنان نام مي برد و مي گويد بعضي گروههاي فلسطيني نزديك به آن. آقاي علياني كه به خوبي از اسامي گروههاي مختلف فلسطيني آگاهي دارد چرا در هنگام مثال زدن تنها از يك گروه لبناني! اسم مي آورد؟ حزب اله لبنان به عنوان يك تشكيلات تقريبا رسمي كه در خارج از اسرائيل مستقر است و هدف عمده اش مبارزه براي بيرون راندن اشغالگران از مرز لبنان است، طبعا در مزر به صورت عمده با نظاميان طرف است و نه غير نظاميان. اما از ميان گروههاي مبارز مختلف عليه اسرائيل، مي توان گفت حزب اله لبنان و حماس نزديك ترين گروهها به جمهوري اسلامي محسوب مي شوند. با روش برخورد جمهوري اسلامي كه به طور رسمي و به صورت متعمدانه فرقي بين حمله به اهداف غير نظامي در اسرائيل و يا حمله به نظاميان قائل نيست و يك بچه چهار ساله اسرائيلي يا عرب اسرائيلي را هم صهيونيست مي نامد و بمب گذار را شهيد خطاب مي كند مي توان پي برد كه گروههاي حمايت شونده و نزديك كه متاسي از پدر معنويشان مي باشند، يدري كه طبعا ملاحظات فرزندش را هم درنظر مي گيرد، از اين در هم و بر هم كردن ها منتفع مي گردند يعني اگر خود مسبب اين گونه عمليات ها نباشند، خط خود را هم از آن جدا نكرده و احتمالا در پنهان از آن ابراز خشنودي هم مي كنند. تاآنجا كه من خبر دارم تنها حكومت خود گردان است كه رسما اين گونه عمليات ها را تقبيح و محكوم مي كند. و باز تا آنجا كه من مي دانم حماس حداقل يك بار مسووليت يك حمله انتحاري عليه هدفي غير نظامي را به عهده گرفته ولي خوب بيش از او جهاد اسلامي در اين خشونت ورزي پيشتاز است. شايد هم اين گونه نشان مي دهد. كاش كورش خان براي ما توضيح بيشتري از گروههاي درستكار تر فلسطيني بدهند.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى