--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Wednesday, April 28, 2004


تحليلهاى ولنگارانه
---------------
حسن راهجو


اين روزها چند نکته شديدا توجه بنده را به خود جلب کرده است. وضع عراق، انتخابات آتى رياست جمهورى آمريکا و حملات کانديداها به يکديگر و مسايل داخلى ايران از آن جمله هستند.

مهمترين نکته وضعيت کنونى عراق است که با بى‌توجهى و بى برنامگى دولت ايالات متحده براى دوره پس از تصرف عراق (که از قضا شديدا مورد توجه رسانه‌هاى مستقل واقع شده است)، تبديل شده به جولانگاه انواع و اقسام رفتارهاى عجيب و قريب. از همه خطرناکتر، بازى است که مقتدى صدر شروع کرده و نتيجه غايى آن همانا خالى ماندن دست شيعيان عراق از دولت آينده عراق است (تحليل بهنود در اين زمينه بسيار خواندنى است).

معرفى سفير جديد آمريکا در عراق بنده را شديدا نگران کرد. جان نگروپونته سفير سابق آمريکا در هندوراس و از همه مهمتر کارگردان ماجراى ايران -کنترا و طراح جوخه‌هاى مرگ است.

باز هم انتشار کتابى جنجالى نکاتى اساسى در مورد حمله آمريکا به عراق را نشان مى‌دهد، هنوز کاملا مفاد آن را نمى‌دانم ولى چند نکته مهم آن اين است:
۱. سه ماه قبل از حمله به عراق (هنگامى که دولت آمريکا مدعى بود که مشغول رايزنى بين‌المللى در اين زمينه است)، در مزرعه جرج بوش در تگزاس طرح قطعى حمله به عراق، با سفير عربستان در ميان گذاشته شد!
۲. دولت بوش بدون اطلاع کنگره ۷۰۰ ميليون دلار از بودجه تخصيص يافته براى هزينه در افغانستان را صرف هزينه هاى جنگ عراق کرده است!
۳. شرکت هليبرتون، مقاطعه کارى کامل جنگ را به عهده دارد.
با وجود شهرت نويسنده (يکى از خبرنگارانى که واترگيت را برملا کرد)، شبکه‌هاى خبرى بزرگ آمريکا بطرز ماهرانه‌اى نکات فوق را زير سبيلى رد کرده‌اند.


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى