--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Sunday, May 30, 2004


معرفی فیلم 2
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آليوس ماکسيموس

Antwone Fisher

فیلم آنتون فیشر ( Antwone Fisher ) محصول 2002 که داستانی واقعی و بر اساس یک بیوگرافی ساخته شده. فیلم به شکافتن علت خشونت آنتون فیشر با نگاهی روانشناسانه می‌پردازد. پسر سیاه‌پوستی که بدون پدر و مادر بزرگ شده و به نیروی دریایی آمریکا پیوسته بعلت مشکلات کودکی بسیار عصبی و پرخاشجو است؛ آنتون پس از کنکاش در خویش با کمک یک پزشک به خود واقعی دست یافته و ریشه مشکلات خود را می‌یابد؛ در عین حال به روانپزشک خود هم این فرصت را می‌دهد که پزشک بهتری شود. شعر زیبایی که آنتون فیشر سروده را در اینجا میتوانید بخوانید.

Anger Management

فیلم مدیریت عصبانیت Anger Management محصول 2003 با بازی جک نیکولسون و آدام سندلر فیلمی کمدی است در نقد عصبانیت! داستان فیلم –از دید بعضی‌ها- شاید به نظر لوس بیاید ولی این موضوع را که گاهی مشکلات ما از عصبانیت از دست خودمان ایجاد می‌شود و آنرا به خارج منتقل می‌کنیم در قالب طنز زیبا بررسی می‌کند! طبیعتا از نکات قوت فیلم بازی جک نیکولسون در نقش روانشناس عصبانیت است که به درمان آدام سندلر می‌پردازد. بازی فوق‌العاده جک نیکولسون طنز زیبایی پدید آورده که نواقص فیلم را می‌پوشاند.

The Last Samurai

در آنسوی دنیا؛ مردی آزادی خود را از دست می‌دهد و آرمان خود را پیدا می‌کند. فیلم آخرین سامورایی ( The Last Samurai ) محصول 2003؛ با شرکت تام کروز: کاپیتان بازنشسته‌ای از ارتش آمریکا که در جنگهای علیه سرخ‌پوستان تحت فرماندهی ژنرال کاستر شرکت داشته؛ توسط امپراطور جوان ژاپن برای تعلیم سربازان و ایجاد ارتشی مدرن به ژاپن می‌رود. فیلم در اصل به بررسی جدال سنت و مدرنیته می‌پردازد. دیالوگ‌های بسیار قوی و موسیقی زیبای فیلم که از هانس زیمر (آهنگساز آلمانی که موسیقی متن گلادیاتور هم از اوست) از موارد قابل ذکر فیلم هستند. جالب اینکه تام کروز 8 ماه قبل از آغاز فیلمبرداری به آموزش و تمرین فنون مبارزه با شمشیر پرداخت تا برای صحنه‌های مبارزه با شمشیر آمادگی داشته باشد. کن واتانابه (که بارها نقش سامورایی را در فیلم‌های دیگر نیز بازی کرده) در نقش کاتسوموتو رهبر سامورایی‌هاست.

Equilibrium

فیلم Equilibrium محصول 2002 با کارگردانی کرت ویمر داستان آینده‌ای خالی از احساسات است. فیلمی علمی-تخیلی که در آینده اتفاق می‌افتد؛ وقتی که حاکمان به این نتیجه رسیده‌اند که عامل همه جنگ‌ها و خونریزی‌ها احساسات است پس سعی در از بین بردن تمام عوامل برانگیزنده احساسات (مثل آثار هنری و ...) دارند. شخصیت اول این داستان پرستون (کرستین بیل) یکی از اعضای رده بالای حکومتی و یک ماشین کشتار واقعی است؛ با همکار خود وظیفه یافتن و در اصل شکار کسانی را دارند که از قوانین سرپیچی می‌کنند. نوآوری فیلم صحنه‌های جنگ با اسلحه گرم به شیوه هنرهای رزمی است که بسیار زیبا طراحی شده.

Notting Hill
فیلم ناتینگ هیل محصول 1999 (Nothing Hill) با شرکت جولیا رابرتز و هیو گرانت کمدی رومانتیکی است که به زندگی یک سوپر استار هالیوود پرداخته. اینکه یک سوپر استار هم می‌تواند عاشق یک مرد عادی شود! شاید جالب‌ترین شخصیت فیلم هم‌خانه ویلیام (هیو گرانت)؛ یا اسپایکی (با بازی ریز ایفانس) است. موسیقی شاعرانه فیلم واقعا بیاد ماندنی است. فیلم با آهنگ زیبای او (She) آغاز می‌شود. زیباترین صحنه فیلم هم به تایید خیلی‌ها صحنه‌ای است که ویلیام مسیر خانه تا محل کار خود (که خیلی هم طولانی نیست) را طی می‌کند و در این مسیر گذشت زمان را که 3 فصل است می‌بینید؛ خانمی که در ابتدای مسیر باردار است در انتهای مسیر بچه‌ای در آغوش دارد؛ آهنگ زیبای Aint No sunshine When she’s gone هم مزین این صحنه زیباست. در عین حال فیلم تا حدودی غم‌ها و مشکلات یک سوپر استار را نیز نشان می‌دهد.

لینک قسمت اول معرفی فیلم

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى