--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Saturday, May 29, 2004


عراقيها همسايگان ما
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
علی آرام

بگفتا رو صبوری کن در اين درد
بگفت از جان صبوری چون توان کرد
بگفت از صبر کردن کس خجل نيست
بگفت اين٬ دل تواند کرد٬دل نيست(نظامی)

چند روز پيش بعد از ميان ترم (جدا از اينکه فکم کش اومده بود) بايکی از بچه ها ( که اصليتش آبادانی حالا ساکن اهوازند) می رفتيم خوابگاهشون( می رسوندمش) حرف ازاينترنت دراومد و گفتمش که چند تا عکس از شکنجه زندانيا ی عراق گرفتمو اينها که سر دلش باز شد٬شروع کرد به حرف زدن(با لهجه عربی):

((من اصلا دلم بحال اين ها نمی سوزه هر چی بشه حقشونه به صدام خيانت کردند حالا بدتر از اينم بهشون بشه حقشون.من فقط دلم بحال زنهاو بچه هاشون میسوزه اونم زنهای محجبشون.صدام ما رو از آسمون زد زمين ولی اينها نبايستی خيانت کنند بذارند آمريکاييها برشون مسلط بشن اصلا خيانت کردن توی خونشون به اماما هم خيانت کردند......))

اين رفيقمون گفت دلم نميسوزه ولی اين از سوختنش بود. من يک طورائی حرفش رو تائيد می کنم بين بد و بدتر بايد بد رو انتخاب کرد حالا آمريکائيها دستشون رو تا ته حلق و دماغ عراقيها بکنند کسی نمی تونه بهشون بگه بالای چشمتون ابرو.

البته همبن انفعالی که عراقيها بخرج دادند و دفاعی هم که نکردند دليلش ديکتاتوری وخفقان و آدم کشی فراوونی بود که اين صدام انجام داد وگرنه اگر يک کشور بازی بود با مطبوعات آزاد(اصلا عراق نبود) آمريکا صد سال اين خريت رو نمی کرد.

يه نکته ديگه اين داستان هم افشا گری مطبوعات آزاد بود که با چند تا عکس آبروی آمريکاييها رو بردندو اين تاثير مطبوعات رو نشون می ده ونقشی که در بيدار کردن وجدان بشر دارند. دليل اصلی مخالفت با مطبوعات آزاد هم آگهی بخشی و بيدارگری است که انجام می دهند.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى