--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Sunday, May 23, 2004

 


قصيده چاپلوسيه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نقطه ته خط

چاپلوسی در تملق گفت روزی با رییس

در اداره كی تو یابی چون منی یار و انیس؟

چاكرم، عبدم، ‌عبیدم، مخلصم جان شما

جان ناقابل چه سازم جز به قربان شما؟

گو به پاماچان بیایم من بروبم جای تو

ای فدای بوی پایت چون نبوسم پای تو؟

امر فرما تا بلیسم خاك كفشت تند و تیز

حكم بنما تا نمایم پیش پایت سینه خیز

دستبوسم، دستبوس دست‏های چرب تو

سگ سرشتم، سگ نهاد آستان درب تو

همچو كرمی من شوم در پیش تو دولا و راست

می‏خورد این كله‏م بر اشكم چون مشك ماست

ای فدای كشك و مشك‏ات، صاحب صد پست و میز

گو بچینم همچو مرغی پیش پایت خرده‏ریز

من ذلیلم تو دلیلی من علیلم تو جلیل

من حقیرم تو كبیری من قلیلم تو خلیل

دین و دنیا می‏فروشم با پشیزی از پی‏ات

خود فروشم، خودفروش چشم‏های پر قی‏ات

فحش شیرینت چو قند و اخم‏هایت چون شكر

ناسزاهایت چه زیبا، عر و تیزت چون گهر

پُست پَستی تو به من ده تا بگویم خیر تو

تا كه هستی من نگویم یك تملق غیر تو

هفت پیشه می‏نیارزد جز تملق زین و آن

در جهان این یك هنر شد پربقا و جاودان

این همه در وصف تو چون می‏سرایم دیس دیس

گر رییسی دیگر آید، گور بابات ای رییس!

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى