--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Wednesday, May 26, 2004


پنج‎شنبه‎ي سياه
به مناسبت آغاز به كار مجلس فاشيستي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رحيم مخكوك

فردا مجلس هفتم upload مي‏شود. براي آغاز به كار اين مجلس مفتضح كلمه‎اي مناسب‎تر از اين پيدا نكردم. محل upload شدن اين مجلس هم گرده و دهان و قلم و انديشه‎ى تمام آزادانديشانى است كه به ايرانى آزاد و آباد مي‎انديشند. در اين ميان وجود حداقل تعداد روحانيون در اين مجلس اولا حكايت از اين دارد كه جناح راست شرايط جديد جامعه را درك كرده است و از طرف ديگر صدرنشينى چهره‎هايى مانند موسى قربانى و باهنر پشت آدم را مي‎لرزاند. باهنر در مصاحبه‎اش با ايرنا دولت را صراحتا تهديد كرده كه اگر بخواهد در برابر قانون بايستد، قانون توي دهانش مي‎زند. چهره‎اي مثل حداد عادل هم با تمام وجهه‏ي فرهنگي و شخصيت متعادلش وقتى در اين فضا قرار بگيرد معلوم نيست يك نئو فاشيست از آب در نيايد. تازه اين آقايان چون لباس روحانيت را ندارند در مواردي مجبورند از خود تندي بيش از حد نشان دهند تا به بي‎ديني و سازش‎كاري و نظاير آن متهم نشوند.
مجلسياني كه بايد از خجالت افتضاح شوراي خيانت‎كار نگه‎بان فاشيسم سر بر زمين بگذارند و بميرند، فردا سر خود را بالا خواهد گرفت و پا بر جسد خانه‎ي ملت خواهند گذاشت و با آن عكس يادگاري خواهند گرفت. ديگر اين فاجعه را حتي نمي‎توان بر گردن انفعال ملت نهاد. چرا كه من هم كه هميشه همه را به حضور در انتخابات و راي دادن به كانديداهاي اصلاح‎طلب دعوت مي‎كردم آن چنان از رد صلاحيت‎ها به خشم آمدم كه در انتصابات جنتي شركت نكردم.
اين فاجعه نتيجه‎ي اين بود كه تندروهاي راستي تصميم گرفته بودند كه به زور انتخابات را ببرند و اين وضعيت كه با بالا رفتن قيمت نفت و بحراني شدن اوضاع در عراق هم‎راه شود حداقل در كوتاه مدت شرايطي فراهم مي‎كند كه به قدرت گرفتن مطلق فاشيست‎ها خواهد انجاميد. من در عين اين كه به معقولانه عمل كردن اين مجلس اميدوارم اما دلم مي‎گويد بايد آماده‎ي كشيده شدن تيغ براي هر چه آزادي بيان و قلم و انديشه بود. متاسفانه اوضاع خراب است. فردا را عزاي عمومي بايد اعلام كرد و سياه بايد پوشيد. فاشيست‎ها مي‏روند كه با روش‎هاي دموكراتيك و پارلماني پدر ما را درآورند. از همين الان در جلساتشان تصويب كرده‎اند كه نطق‎هاي پيش از دستور سانسور و محدود شوند. اين‎ها كه به خود رحم نمي‎كنند با ما مي‎خواهند چه كنند؟
سال 2003 بنا به گزارش سازمان عفو بين الملل بدترين سال از لحاظ نقض حقوق بشر در 50 سال گذشته بوده است. در اين گزارش ايران و آمريكا و اسرائيل به يك اندازه مورد حمله قرار گرفته‎اند. حالا با يك مجلس فاشيست در ايران اين كلكسيون به سمت كمال! پيش مي‎رود. دنيا در دست ديوانگان خشن دارد به سمت نابودي مي‎رود و سالي كه نكوست از بهارش پيداست.


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى