--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Friday, June 18, 2004


اين معاون پارلماني
_____________
رحيم مخكوك

اگر وبلاگ محمد علي ابطحي با اسم مستعار نوشته مي شد، بعيد بود كسي بفهمد كه اين آقا يك معمم است. او شرايط امروز جامعه را خوب فهميده است. در يك كلام مي‏توان گفت او در جمجمه‏اش چيزي به اسم مغز وجود دارد كه علي‎رغم بستر متحجرپرورانه‎اي كه در آن تحصيل كرده است ياد گرفته از آن كار بكشد. و اين براي يك مسؤول در جمهوري اسلامي چيز فوق‏العاده‏اي است. البته اين جهش در سال‎هاي اخير در بسياري از مسؤولين اتفاق افتاده است. اينان كساني بودند كه پس از خوابيدن آتش تند اوائل انقلاب و جنگ، فرصت كردند تا چشم‎هاي خود را باز كنند و واقعيات را ببينند. و البته همين عده هم هستند كه داد تندروهايي مثل جنتي و عسكراولادي را درآورده و ميانه‎روهايي مثل ره‎بر فرزانه را به گلايه واداشته اند.
به هر صورت شايد اين اولين وبلاگي باشد كه يكي از مسؤولين جمهوري اسلامي منتشر مي‎كند و چنين تاثير مثبتي داشته است. مردم با خواندن آن مي‎فهمند كه برخي از آن‏هايي كه يك‎سره مورد انتقاد قرار دارند در نارضايتي از وضع موجود و اعتقاد به اصول اوليه‎ي انساني تفاوت عمده‎اي با آنان ندارند و فقط به جاي كنار ميدان نشستن و نق زدن يا علي گفته و به ميدان مبارزه وارد شده‏اند. مبارزه‎اي هراس‎ناك كه طرفش گوريل‏هايي هستند كه در عين مهرباني! بويي از عقل نبرده‎اند.
چند شب پيش خواب اين آقاي معاون را مي‎ديدم. لذت‎بخش بود و البته تنها چيزي كه به ياد دارم اين بود كه حرف‎هاي بسياري براي گفتن با او داشتم. دوست دارم كسي اين پيام را به او برساند كه در فانوس كسي و يا كساني هستند كه او را دوست دارند و برايش احترام فوق‎العاده‎اي قائلند. همين!


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى