--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Tuesday, June 29, 2004


جريمه
ــــــــــ
آرمين راد

اگر در آمريكا پوست ميوه را از پنجره‏ي ماشين به بيرون پرتاب كنيد، در حدود قيمت اتومبيل‎تان جريمه مي‎شويد. در ايران جريمه‏ي بدترين و سنگين‏ترين خلاف‎هاي رانندگي حتي به يك‎صدم قيمت اتومبيل هم نمي‎رسد. پس طرح افزايش تدريجي جريمه‏ها كه چند وقتي است دارد اجرا مي‎شود يك طرح مدرن و كاملا مناسب است. مخالفين اين طرح بيش‎تر از اين ناراضي‎اند كه نظم اعصاب‎خردكن موجود در بي‎نظمي خيابان‎ها را به‎هم مي‎ريزد، يعني هنوز بقيه‎ي قسمت‏ها اشكالات فراواني دارند و اين طرح با بقيه‏ي قسمت‏هاي جامعه نمي‎خواند.
پاسخ مشخص است. ما نمي‎توانيم جامعه‏ي بيماري را به كه خوردن كثافت عادت كرده است درمان نكنيم. درمان بايد به صورت تدريجي آغاز شود. طبيعي است كه در اين بين كه ميكروب‎ها از بين مي‎روند ممكن است تعدادي از باكتري‎هاي مفيد هم از بين بروند اما گريزي از درمان نيست.
در هر صورت مدتي است كه در نيروي انتظامي تفكر مدرني ظهور كرده است كه نسل مديران جديد اين نيرو مثل سردار قاليباف و سردار طلايي طلايه‏دار آن هستند. اصلاحاتي كه در اين نيرو در اين چند سال (79 تا كنون) رخ داده شايد جزء موفق‎ترين بخش اصلاحاتي باشد كه در كشور اتفاق افتاده است. حتي در نحوه‏ي برخورد با متهمين سياسي در مجموع تفاوت عمده‎اي بين موقعي كه متهم در اختيار سپاه است و وقتي كه در اختيار نيروي انتظامي است گزارش شده و در مواردي حتي پليس به روحيه دادن به متهمين و خانواده‏ي آنان پرداخته است. البته كاستي‏ها هنوز هم كم نيست اما وقتي فكر و تخصص پشت قضيه باشد و آدم آن را احساس كند، مي‎توان از خطاها چشم‏پوشي كرد و به به‏بود سيستم اميدوار بود. موفق باشيد سردار.


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى