--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Saturday, June 12, 2004


ميراث ريگان يا ميراث ما
حسن راهجو
----------------------


بعد از مدتها ما هم برگشتيم سر زندگيمان! خدا رحيم آقا را حفظ کند که اين چهارديوارى را سرپا نگه داشت. بگذريم!
اين روزها بخش‌هايى در اکثر قريب به اتفاق خبرگزارى‌ها و روزنامه‌ها به پوشش مراسم‌هاى مختلف يادبود رونالد ريگان اختصاص يافته است. و يکى از مباحث مورد نظر، ميراث ريگان است. به نظر من مهمترين ميراث رونالد ريگان همانا گروه موسوم به نومحافظه‌کاران است، تمامى بزرگان نو محافظه‌کاران (از ريچارد پرل و پل ولفوويتز تا جان بولتون و مايکل لدين) در دوران ريگان به مناصب عالى رتبه گمارده شدند و هم اکنون در مناسب عالى‌تر قرار دارند. حتى کسانى که بر سر ماجراى ايران-کنترا محکوم شده بودند، هم اکنون مناصب کليدى در کاخ سفيد و وزارت خارجه را در اختيار دارند.
متاسفانه در اين زمينه نقش مستقيم ما غير قابل انکار است، در دوران گروگانگيرى سفارت آمريکا، اين گروه با تماس با بخش‌هايى از حاکميت ما (لطفا نپرسيد کدام بخش! اصلا نمى‌دانيم!) موجبات تطول مذاکرات الجزيره را فراهم کردند تا انتخابات به نفع ريگان تمام شد و …
يکى ديگر از مهمترين ميراث ريگان، بدون ترديد اسامه بن‌لادن و سازمانش است. نگرشى که باعث به وجود آمدن اين هيولا را فراهم کرد، همانا مدل تفکر نومحافظه‌کارانه کابينه ريگان بود به اين معنا که دنيا را به دو قطب هاليوودى خوب و بد تقسيم کردند (تقريبا عينا همين کارى که شاه جرج دارد انجام مى‌دهد) و از هر وسيله‌اى در جهت از بين بردن بدى مورد نظرشان (کمونيسم) استفاده کردند.
بنده باز هم نمى‌توانم نگرانى خود را از حضور اين جماعت در کاخ سفيد را پنهان کنم.




 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى