--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Friday, July 02, 2004


هش‏داري براي همه
ـــــــــــــــــــ
سپيده مويه

قبل از هر چيز بايد بگويم كه قصد من از نوشتن اين حادثه فقط و فقط هش‎داري است به همه‏ي كساني كه در ايران زندگي مي‎كنند. شايد براي برخي اين مساله تازگي نداشته باشد و برخي ديگر آن را باور نكنند يا بخواهند از آن برداشت سياسي بكنند. به هر صورت من به اقتضاي شغلم فقط از ديدگاه علمي و اجتماعي به آن نگاه مي‎كنم و هيچ مقصود ديگري ندارم.
من يك پزشكم. چند روز پيش كه در درمان‏گاه بيمارستان مشغول معاينه‏ي بيماران بودم دختر جواني به من مراجعه كرد و با خجالت فراوان موضوعي را مي‎خواست مطرح كند كه نمي‎توانست و من پس از آرام كردن وي توانستم موضوع را تا حدودي متوجه شوم. روز قبل از مراجعه‏ي وي به بيمارستان چند مامور نيروي انتظامي او را در پارك با نامزدش گرفته بودند و پس از جدا كردن آن‎ها از يك‎ديگر به او پيش‎نهاد رابطه داده بودند. البته با توجه به اين كه آن را كه حساب پاك است از محاسبه چه باك است او هم قبول نكرده و با سر رسيدن خانواده‎ها موضوع حل و فصل مي‎شود. حالا نامزد دختر از او خواسته بود تا معاينه شود و مطمئن شود كه اتفاقي رخ نداده است. من هم مطابق معمول كه چنين معاينه‏هايي فقط با تقاضاي پزشك قانوني صورت مي‎گيرد از او خواستم تا با نامه‏ي پزشك قانوني مراجعه كند و او هم خوش‎حال شد و رفت.
من نمي‎دانم چه مقدار از اين واقعه واقعيت داشته اما آن چه را كه خود ديدم و شنيدم بيان كردم به اين قصد كه مردم به هوش باشند كه هر كسي كه با لباس نيروي انتظامي به اين منظور خاص سؤالاتي را مطرح مي‎كند آدم قابل اعتمادي نيست. نمي‎دانم در چنين مواقعي درخواست كارت شناسايي و يا تماس با پليس 110 چه قدر مي‎تواند مفيد باشد اما چيز ديگري به فكرم نمي‎رسد.


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى