--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Saturday, July 03, 2004


اين صدام است، عدالت فراموش‌تان نشود!
ـــــــــــــــــــ
نيكو اميري


با صدام به عدالت رفتار كنيد! اين خنده‌دارترين حرفي‌ست كه اين روزها مي‌شنوم، و اغلب در محافل روشنفكرانه و هوادار حقوق بشر! البته اين جمله به‌ذات مشكلي ندارد، من هم نه با اجراي عدالت مخالفم و نه كينه‌توز و انتقام‌جو و يا هر چيز ديگر، ولي دوستان حقوق بشري! انصاف داشته باشيد و يك‌بار قوانين زميني‌تان را مرور كنيد؛ كدام حكم مي‌تواند عدالت را در مورد صدام و هم‌پيمانانش جاري سازد؟ صدام را هزار بار اعدام كنند، يا در بياباني بي ‌آب و علف، تنها رهايش كنند يا با صدام بدتر از آن كنند كه ميل گيبسون، در مصائب مسيح، با عيسي كرد، كدام‌يك تاوان اشك‌هاي دختركي خواهد بود كه پاي تخت پدر قهرمانش نشسته و زار مي‌زند؟ پدر كه قهرمان قصه‌هاي دخترك بود، پدر كه با دشمن جنگيده بود، حالا بي‌حركت روي تخت بيمارستان افتاده و بدون آن دستگاه لعنتي حتي قادر به نفس كشيدن هم نيست! دخترك نه معني شيميايي شدن را مي‌فهمد، نه گاز خردل را مي‌شناسد و نه از جنگ چيزي مي‌داند!
كدام دادگاه غرامت روزهاي سپري شده در غربت و آوارگي مردان و زنان عراقي را از صدام خواهد ستاند؟ آوارگي به جرم كُرد بودن، به جرم شيعه بودن، به جرم آدم بودن!
قرار است تفهيم اتهام شود، خنده‌دار نيست؟ نه دوستان! هيچ دادگاه زميني قادر نخواهد بود صدام و صداميان را تفهيم اتهام كند! صدام بايد اعدام شود. اين عادلانه‌ترين و مهربانانه‌ترين حكمي است كه در زمين براي امثال او صادر خواهد شد!


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى