--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Saturday, August 14, 2004


بازى هاى المپيک ۲۰۲۴ قم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
س.ع.دشمن شناس

با اجازه از استاد ابراهيم نبوى،

امروز جمعه سيزدهم اگوست ۲۰۲۴ ميلادى است، ساعاتى پيش با پيام حضرت آيت الله پناهيان رهبر معظم انقلاب بازى هاى تابستانى المپيک بعد از قرائت دعاى افتتاح و دعاى سمات در استاديوم المپيک قم افتتاح شد. کميته بين المللى المپيک با اينکه چندين بار قبلاً گفته بود که ميزبانى ايران را پس ميگيرد و اين بازيها را به رسميت نميشناسد اما حجت الاسلام فاکر رييس جمهور ( که در خارج از کشور با لقب « گايا » شناخته مى شوند ) و نيز مهندس سعيد عسگر وزير خارجه کشورمان بارها از مقامات بين المللى خواستند که حق ايران را براى ميزبانى المپيک به رسميت بشناسند. گفتنى است که مراسم افتتاحيه موجب راه بندان شديدى در بلوار تهران قم و کشيده شدن اين راه بندان به بزرگراه هاى مدرس و احمد توکلى شده بود. حدود سى ميليون سرنشين خودرو در تهران و حومه به طور زنده اين مراسم را از طريق تلويزيون هاى درون اتوموبيل خود تماشا کردند.
بعد از نواخته شدن سرود کشورمان ورزشکاران کشورهاى جمهورى خودمختار صدرستان عراق و جمهورى حماس و حزب الله آباد لبنان و بورکينافاسو در يک مراسم معنوى و روح بخش از مقابل جايگاه رژه رفتند. به دنبال قطع برق در وسط مراسم، بلافاصله وزير انرژى هاى صلح آميز هسته اى و هيدروژنى کشورمان که از حزب «خط ولايت» بود از مقام خود کناره گيرى کرد، امير رضا خادم رييس کميته برگزار کننده بازيها که خودش مشعل المپيک را از حرم امام تا قم حمل کرده بود نفس نفس زنان از همه عذرخواهى کرد و خود را به جايگاه ويژه رساند. در اين مراسم چندين موشک شهاب بيست و هشت به عنوان آتش بازى شليک شد که يکى از آنها به شهرک کندوان در شمال غربى تهران بزرگ اصابت کرد که متاسفانه حال عده اى از هموطنانمان وخيم اعلام شده.
گفتنى است عده اى از مخالفين جهانى سازى نيز در حاليکه عکس مرحوم حاجى بخشى را در دست داشتند در مقابل استاديوم المپيک قم تظاهرات کردند. آنها شعار ميدادند غارتگر بيت المال اعدام بايد گردد. همزمان کيهان تيتر زد: « از کجا آورده اى؟ »
همچنين عده اى از وزرشکاران کشور هاى جهان از وضعيت نابسامان دهکده بازى ها گله مند هستند. گفتنى است مافياى انبوه سازان مانع از ساخت به موقع دهکده بازى ها شد و مقامات برگزار کننده مجبور شدند در آخرين روزها چند برج آپارتمانى به قيمت شبى هزار و صد ميليارد تومان اجاره کنند.
شرکت خصوصى راه و بازتاب که متعلق به بازماندگان مرحوم محسن رضايى است اعلام کرد که تا پايان هفته اول بازى ها طرح تعريض بلوار تهران قم که حدود ششماه است به دليل شکايت سازمان حفاظت محيط زيست از شوراى تامين استان با حکم حضرت آيت الله مرتضوى رييس قوه قضاييه توقيف شده، رفع پلمب مى گردد تا بتوانيم مسابقات آبرومندى برگزار نماييم.
همچنين فرودگاه بين المللى امام خمينى نيز تا قبل از اختتام بازى ها افتتاح خواهد شد. آقاى مرتضوى قول داده بود که به مناسبت بازى هاى المپيک دو هفته اکبر گنجى را که حدود بيست و پنج سال است در زندان به سر مى برد به مرخصى بفرستد ولى به دليل دير رسيدن نامه ايشان به زندان شهرک غرب ، مسولين زندان اعلام کردند که اکبر گنجى نميتواند بيرون برود. شنيده ميشود که اکبر گفته است آخ جون! مشکل خودتونه!
اما در روز اول بازيها کامبيز نونوشى نژاد کشتى گير کشورمان در مقابل حريفى از رژيم اشغالگر بورکينافاسو حاضر به بازى نشد و بلافاصله يک سالن کشتى در شهرک انديشه به نام او شد. در رشته تير اندازى بانوان ، تنها بانوى ورزشکار شرکت کننده کشورمان در اين بازيها فيفى ليلى تبار طبق معمول در دور اول از اين رقابت ها کنار رفت و روح المپيک را زنده کرد. فيفى در مصاحبه با شبکه تلويزيونى ايران دوبى که متعلق به محمود فرجامى است گفت : ‌اين مسوولين برن گم شن، ما باهاشون سالها است که قهر هستيم.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى