--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Friday, August 13, 2004


زندگي ، جنگ و ديگر هيچ
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سحر


-…مي‌خواهي چيزي را برايت تعريف كنم ؟
- البته جورج .
- چيزي را كه تا به حال براي كسي تعريف نكرده‌ام ؟
- تو مي‌تواني هر چيزي را كه بخواهي براي من تعريف كني .
- مي‌داني ؟ … راجع به دوستم “ باب ” است . وقتي موشك به طرف ما پرتاب شد … من آن را ديدم … ولي چيزي به باب نگفتم . خودم را به زمين انداختم ولي او را خبر نكردم . مي‌داني ؟ فقط به فكر خودم بودم . و در همان وقت كه به فكر هيچ كس به غير از خودم نبودم ديدم ، ديدم كه باب منفجر شد . آره منفجر ، چون كلمه‌ي ديگري براي چيزي كه ديدم نمي‌توانم پيدا كنم . تير درست به وسط سينه‌اش اصابت كرد و او مُرد . اولين بار بود كه كشته‌ شدن يك مرد را مي‌ديدم . و آن مرد دوستم باب بود . من فرياد زدم “ باب” ولي او ديگر مُرده‌ بود. وبعد آه ! خدا مرا ببخشد ! و بعد … اينهم چيزي هست كه هنوز به كسي نگفته‌ام .
- بگو جورج .
-برايت مي‌گويم ، اگر نگويم ديوانه مي‌شوم . وبعد حس كردم كه خيلي خوشحالم ، خوشحال بودم از اينكه موشك به او خورده و به من اصابت نكرده . حرفهايم را باور مي‌كني ؟
- آره
- از اين موضوع خجالت مي‌كشم ، اوه خداي من ! چقدر خجالت مي‌كشم . ولي اينجوريست ديگر ، و يك چيز ديگر را برايت بگويم ، مي‌خواهي كه باز برايت بگويم ؟ اگر همين الان يك موشك به طرف ما بيايد ، من باز هم آرزو مي‌كنم كه به تو بخورد نه به من . حرفم را باور مي‌كني ؟
- آره

برگرفته از كتاب : زندگي ، جنگ و ديگر هيچ
نويسنده : اوريانا فالاچي

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى