--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Friday, August 20, 2004


ادامه ماجراى آرش مير اسماعيلى در المپيک!

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پ.صائبى

در چند مورد با نظرات رحيم عزيز مخالفم که مختصرا عرض مى کنم :

الف) گفته شد المپيک سياسى است. آيا از اينجا مجوزى ميتوان براى حضور قوى سياسى صرف يا عدم حضور قوى سياسى صرف در المپيک بدست آورد؟ يعنى حتى با قبول اين که المپيک سياسى است (‌که به جرات ميتوان گفت بعد از المپيک ۱۹۸۴ لس آنجلس بازى هاى المپيک ديگر سياسى نيست و مسائل سياسى کاملا در حاشيه قرار دارد و خوب است رحيم عزيز نشان بدهد که چگونه بازى هاى المپيک را همچنان سياسى ميداند) چگونه ميتوان به حکم شرعى ترک ميدان مسابقه در مقابل اسراييل رسيد؟ اگر بازى هاى المپيک سياسى است پس چه بهتر که ما که حتى يک دوست هم در جهان نداريم اصلا در اين مسابقات شرکت نکنيم و يا اينکه تمام ورزشکاران مان را در حمايت از مردم فلسطين از بازى ها بيرون بکشيم. آيا اين کار مثل بمب صدا نخواهد کرد و سياستى موثر نخواهد بود؟!
ب) « مساله فلسطين مساله جهان اسلام است.» گيرم که اين گزاره درست باشد. خوب بگذاريد جهان اسلام خودش در مورد مساله خودش به طور جمعى تصميم بگيرد. آيا حاکميت ما وکيل جهان اسلام است؟
ج) اسراييل ريشه دارترين دموکراسى خاورميانه و اقتصاد اسراييل يکى از پر رونق ترين و باثبات ترين اقتصاد ها در منطقه است (‌اگر اشتباه نکرده باشم ميانگين با درآمد سرانه حدود بيست و هشت هزار دلار در سال) و دانشگاه ها و مراکز تحقيقاتى آن به شدت در کار توليد علم و دانش هستند. (اين را از دوستان دانشجوى خارج از کشور بپرسيد.) سوال اينجا است که چرا کشورى که در سازمان ملل کرسى دارد، « بايد از صفحه روزگار حذف شود » ؟ چرا بايد دولت ولو نژاد پرست اسراييل نابود شود و در سراسر اين کشور بعد از نابودى آن و بازگشت همه مهاجرين عرب همه پرسى برگزار شود؟ (‌طرح صلح کذايى ايران!) اصل حاکميت ملى اسراييل چه مى شود؟ مگر اسراييل بحران مشروعيت بسيار حاد و وخيم پيدا کرده که ما خبر نداريم؟ گيرم که اسراييل از سراسر دنيا شهروند وارد مى کند. خوب اينکه سبب سلب حاکميت ملى نميشود. مگر استراليا و کانادا اين کار را نمى کنند؟
د) روشنفکر لزوما به معنى کسى که تعهد بشردوستانه داده باشد نيست. گمان کنم روشنفکر فقط يک تعهد دارد آن هم نقد و بيان آن است. روشنفکر نهايتا نقد را هم نقد مى کند همچنان که عقل را. به نظر اينجانب رحيم عزيز «روشنفکرى» را با «آرمان خواهى چريکى» اشتباه گرفته اند.
ه)‌ ضرورتى به ادامه بحث نميبينم و گفتنى ها در مورد المپيک و آرمانهاى آن قبلا توسط دوستان و اينجانب گفته شده، خوشبختانه حتى دوستانى در طيف راست و ارزشمدار مانند آقاى عليانى نيز با اين گونه خلط مبحث بين سياست و المپيک مخالف هستند.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى