--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Monday, August 23, 2004


لبخند و مقامات!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آليوس ماکسيموس

در خبرها بود که یکی از نمایندگان مجلس اظهار کرده که رفتار آقای ابطحی در شان معاونت رییس جمهور نیست! گویا این اظهارات بعد از
مطلب آقای ابطحی در مورد جلسه مشترک دولت و مجلس بیان شده! یادم به اوایل دوران کارشناسی‌ خودم افتاد که روزی یکی از برادران بسیج دانشجویی اعتقاد داشتند که لباس من (یک پلیور به رنگ سبز روشن) در شان دانشجو نیست؛ و ساعتی را در دفتر بسیج به ارشاد من پرداختند! (البته در آن دوره آزادی‌ها از زمان حاضر خیلی محدودتر بود).
به نظر شما چرا رسم شده که دولتمردان و افراد مهم نباید بخندند و شوخی کنند؟ مگر آنها چیزی کمتر از انسان‌های عادی دارند؟ (خنده و گریه جزو احساسات انسان طبیعی است نه؟) اصلا شان یک مقام ایرانی چیست؟
کاروان ورزشی ایران در المپیک هم شاید از معدود کاروان‌های ورزشی بود که هیچ لبخندی بر لب ورزشکاران نبود و هیچ ابراز احساساتی برای حضار نکردند (البته این متقابل بود!)؛ در حالیکه تمام ورزشکاران دیگر از خوشحالی حتی مشغول به رقص بودند. وزیر خارجه ایران که نماینده ما در کشورهای خارجی است هم "مردی است که هرگز نمی‌خندد". انصافا به عکس مقامات کشور فکر کنید؛ چند تا از آنها را با لبخند دیده‌اید؟ نمی‌دانم از کجا چنین چیزی رسم شده که دولتمردان (علاوه برتیپ ارزشی؛ با ریش و باقی قضایا که شرط لازم دولتمرد بودن در ایران است) باید جدی و بدون لبخند باشند. همه این موارد به نحوی باعث شکل گیری دیدی خشن (شاید بگویم خشن‌تر بهتر است) از ایران و ایرانی در جهان می‌شود. یک خاطره بدون شرح دیگر هم برای ختم کلام: در مهمانی در دانشگاه در اینجا شرکت کردم؛ من مشغول صحبت با دوستان بودم؛ یکی از اساتید آلمانی به کنار من آمد و پرسید: "کجایی هستی" گفتم ایران! گویا باور نکرد؛ دوباره و سه باره پرسید! سپس گفت: "آخه فکر کردم اهل برزیل هستید!". وقتی پرسیدم چرا؛ گفت:" چون می‌خندی و خوشحالی!!"

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى