--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Monday, September 20, 2004


حمایت رئیس کمیسیون
فرهنگی مجلس آبادگران از اقدامات قوه قضائیه علیه اصحاب فرهنگ وهنر
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
به نقل از بامداد

عماد افروغ؛ راه یافته تهران ضمن اعتراض به نحوه تعيين افراد براي اهداي جوايز به برگزيدگان جشن سينما مدعی شد: در حالي از " سعيد راد" در برنامه "ياد ياران" به عنوان" ياران" ياد شد تا به برگزيدگان جايزه دهد كه قطعا هيچ سينماگري از او به عنوان" يار" ياد نخواهد كرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس آبادگران با طرح اين پرسش كه"چگونه ممكن است كسي كه يكي از چهره هاي سينماي مبتذل قبل از انقلاب بوده را از ياران سينما دانست؟ گفت: هنر و سينما جايگاهي دارد[!!!!] كه براي حفظ اين جايگاه والا [!!] نبايد اجازه دهيم چند ‌‏آدم بيمار كل فضا را مشوش سازند [!!] و اين ماجرا گريبانگير كل سينما شود.
افروغ گفت: گزارش هاي رسيده از جشن سينما حاكي است كه برخي از رفتارهاي انجام شده وهن بعضي از ارزش هاي ديني و تاريخي [!!] ما بود اما اين وجهه قضيه را نبايد به كل سينما تعميم داد. وي با بيان اين نكته كه عكس العمل به موقع وزارت ارشاد مي توانست مانع از برخوردهايي قضايي شود، گفت: عدم واكنش به موقع وزارت ارشاد و نهادهاي قانوني ديگر زمينه بحث هاي مدعي العموم و برخوردهاي قضايي را در اين زمينه فراهم كرده كه مطمئنا اگر مسوولان وزارت ارشاد خودشان نسبت به برخي رفتارهاي انجام شده واكنش نشان مي دادند، قطعا فرصت از نهادهاي قضايي سلب مي شد.
افروغ ضمن ابراز تاسف از روندي كه در خصوص جشن خانه سينما درپيش گرفته شد، گفت: كميسيون فرهنگي مجلس پيش از اين نيز در خصوص يكي از مطالب مستهجن جنسي [!!!!!] كه در يكي از مجلات به چاپ رسيده بود به صورت غيرعلني به وزارت ارشاد نامه اي داد و خواستار رسيدگي اين مساله شد اما متاسفانه پس از گذشت چندين ماه همچنان با اما و اگر اين وزارت خانه مواجه هستيم كه به نظر مي رسد همين تعلل موجب مي‌‏شود كه زمينه برخوردهاي قضايي با تخلفاته فرهنگي فراهم شود.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اين نكته كه براي هيچ كس قابل قبول نيست كه چهره
هاي فاسد سينماي قبل از انقلاب كه فيلم هاي مبتذلي بازي كرده در برنامه" ياد ياران" نقش ايفا كرده و جوايز را اهدا كند يادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد مي‌‏توانست خودش نقاد خوبي در اين زمينه باشد، چون اگر مكانيزم هاي نقد دروني را فعال كنيم قطعا هيچ نيازي به برخوردهاي قضايي نخواهد بود اما متاسفانه سهل انگاري در واكنش به موقع وزارت ارشاد موجب شد تا قوه قضاييه به وظايف خود عمل كند.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس آبادگران با يادآوري آسيب هايي كه بر سينماي ايران مترتب است، تصريح كرد: قرار است كميسيون فرهنگي مجلس جلسه مشتركي با مسوولان وزارت ارشاد و كارشناسان و سينماگران تشكيل دهد و نقاط ضعف و قوت سينماي كشور مورد بررسي دقيق قرار گيرد .
وي افزود: رگه هايي از گرايشات ملي و تعهد در سينماي قبل از انقلاب وجود داشت كه پس از انقلاب اين رگه ها تقويت يافت ولي طي سال هاي اخير شاهديم كه سوژه هاي كم عمق و سطحي وارد عرصه سينما شده كه اگرچه ابتدا اوج گرفت اما رفته رفته از اوج فرود آمد و همين امر موجب استقبال اندك مردم از سينما شد[!!].
این آبادگر تصريح كرد: كنترل سينماي داخلي ما از سوژه هاي ناب به سوژه هاي كم عمق و بعضا مبتذل موضوعي است كه سينماگران متعدد و حرفه اي كشور آن را درك كرده و بارها نيز نسبت به اين روند هشدار داده اند.

توضيح : علامت هاى تعجب از فانوس است!

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى