--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Saturday, September 25, 2004


خانم پيرزاد، شما چند سال داريد؟
به مناسبت انتشار رمان “عادت مي‏كنيم“
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رحيم مخكوك

در اين دوره زمانه‏اي كه فتنه از در و ديوار مي‎بارد و آدم روزي چند بار عشقش را با دست‏هاي خيانت‎كار خودش خاك مي‏كند، به گمانم وجود كسي كه آينه‏اي بردارد و رك و بي هيچ رودربايستي شخصيت تو و آدم‏هاي دوروبرت را عريان كند و نشانت دهد بايد خيلي غنيمت باشد.
فكر كنم زويا پيرزاد يكي از اين آدم‏ها باشد. كارهاي اين بشر را بسيار دوست دارم. شايد برخي دلايل شخصي در اين علاقه بي‎تاثير نباشد اما اگر رماني بخواني كه پرده‏ها را بدرد و آدم‎ها را همان گونه كه هستند نشان دهد حتما به نويسنده‏اش علاقه‎مند مي‎شوي.
“عادت مي‎كنيم“ نام دومين رمان زويا پيرزاد است. كتابي با جلد آبي كه فقط جلدش كافي است تا تو را تشويق كند تا بخري‏اش و تا ته بخواني.
و اگر پشت جلد كتاب را بخواني، زندگي‎نامه‏ي كوتاهي از خانم پيرزاد مي‎بيني و آثارش را و البته بنا به سنت هميشگي خانم‎ها نمي‎تواني سنش را بفهمي! اگر يك خانم نويسنده‏ي بزرگي هم باشد نمي‎توان از او انتظارات غيرممكن داشت حتي اگر زويا پيرزاد باشد!
از خواندن اين كتاب لذت فراواني بردم. منتظر رمان بعدي اين نويسنده‏ي توانا هستيم. ضمنا چراغ‎ها را من خاموش مي‏كنم. شب‏به‏خير.


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى