--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Saturday, September 11, 2004


گروگانگيرى اينترنتى

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پارسا صائبى

خبر رسيد که پدر سينا مطلبى را هم که به هيچ روى يک فعال سياسى نيست، گرفته اند. در پست قبلى نوشته بودم که عمله هاى استبداد دينى اتفاقا بيشتر به سراغ آدمهايى که کمتر سياسى هستند مى روند - افشاگر نيستم البته و از جايى ويژه هم خبر نمى گيرم - هر چند که با دستگيرى سعيد مطلبى، گروگانگيران بى وجدان بيشتر قصد فرستادن پيغام به خود سينا و ساير فعالين سياسى خارج از کشور را دارند که يعنى دوران تحمل اصلاح طلبان مستقل خارج از کشور هم تمام شد. دست کسانتان زير سنگ ما است. پس همه ساکت شويد و در خارج از کشور هم برويد دنبال کار خودتان و ديگر با داخل کار نداشته باشيد.
اين کار با هدف قطع کردن سيمهاى ارتباطى بين داخل و خارج صورت مى گيرد. چيزى که استبداد بشدت از آن واهمه دارد. ترکيب فکر آزاد تحليلگر داخلى که جلاى وطن کرده و اکنون غرب را هم ديده با اطلاعات خام و پردازش نشده‌اى که از زواياى گوشه و کنار درون نظام به بيرون ميرسد - در مقايسه با شرايط بسته گردش اطلاعات داخل کشور بايد گفت که بيرونيها سريعتر در جريان اخبار قرار مى گيرند - از اول ترکيب خطرناکى براى استبداد بوده، منتها قبلا به دلايل مختلف اين موضوع چندان در کانون توجهات نبود. اکنون که همه نگاه ها به بيرون مرزها است، راز بگير و ببندهاى اخير بيشتر آشکار مى شود. (‌ قابل توجه دوستانى که معتقدند فعاليت سياسى اينترنتى و وبلاگى بسيار کم اثر است. حوادث و رويداد هاى اخير کاملا خلاف اين مطلب را ثابت مى کند. ) از توانايى هاى بالقوه و جمعى فعالين سياسى در خارج ازکشور چيزى نمى گويم که هنوز بعد از گذشت سالها چندان به منصه ظهور نرسيده است.
ممکن است از ديد دوستانى در آمدن احتمالى مير حسين موسوى و ناخوشنودى پدرخوانده ها از اين موضوع و تلاش براى به صحنه نيامدن او از دلايل عمده حوادث اخير باشند. اين استدلال چندان برجسته و عمده نيست چون به هر حال با توجه به پيچيدگى بازيهاى سياسى در ايران حتى مى توان آن طرف موضوع را هم ديد که پدرخوانده ها مقدارى شير نفت سياه را باز کرده اند تا تنور انتخابات از حالا گرمتر شود. طبق معمول از مستقل ها به عنوان گوشت جلوى توپ استفاده مى شود.

يک سوال هم برايم پيش آمد. هر چند ايام تلخى است اما به ياد گهر افشانى هاى دکتر حسن عباسى افتادم. به همان سبک و سياق مى پرسم:
واقعا به نظر شما سيد محمد خاتمى به چه دردى مى خورد؟

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى