--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Tuesday, September 14, 2004


جمهورى خواهان در آستانه کسب پيروزى

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پارسا صائبى

روزنامه واشينگتن پست و شبكه‌ى ای‌بی‌سی نتايج نظر سنجی خود را در باره انتخابات ماه نوامبر منتشر كرده‌اند. [رجوع به سايت ايران امروز]
با کمى تامل به نتايج اين نظر سنجى متوجه ميشويم که:
الف)‌ وضعيت بوش شش درصد بهتر است. (‌۵۰ به ۴۴ )
ب) طرفداران بوش در حمايت از او قاطعيت بيشترى دارند. (۹۰ به ۷۵)
ج) طرفداران جمهورى خواهان بيشتر از دموکرات ها به خاطر برنامه هاى حزب خود نه از لج رقيب از حزب خود حمايت مى کنند. به عبارت بهتر لجبازان در ميان دموکرات ها بيشترند.
همينطور در مورد ساير شاخص ها ميتوان به راحتى دست به مقايسه زد. تنها در دو مورد «ايجاد شغل» و «داشتن هواى طبقه متوسط» اين جان کرى است که پيشتاز نظر سنجى است و در ساير موارد (‌حدود بيست مورد ) اين جرج بوش است که جلوتر است.

به نظر مى رسد که نظرات زيگزاگى جان کرى در مورد جنگ و تغيير موضع پى‌درپى او کار را بر او بسيار سخت کرده است. به طوريکه برنامه ريزان جمهورى خواه روى دو موضوع تزلزل عقيده و فرصت طلبى جان کرى به اندازه بسيار زيادى تبليغات و بهره بردارى کردند. مى شود گفت اگر جمهورى خواهان در عراق گرفتار شدند، دموکرات ها در دام ويتنام افتادند(!) و با بحث و جدل هزينه بردار بر سر موضوع جنگ ويتنام به بخت خود لگد زدند.

فراموش نکنيم که اوضاع عراق هم رو به سامان است و با اين اوصاف که برگ برنده سورپريز ماه اکتبر هم در دست جمهورى خواهان خواهد بود، احتمال پيروزى بوش و چنى در انتخابات بسيار بالا است. مگر اينکه حادثه تروريستى شديدى در اين فاصله در داخل خاک آمريکا اتفاق بيفتد و علاوه بر آن ثابت شود که مقامات امنيتى در کار خود کوتاهى کرده اند يا اينکه يک افشاگرى غير منتظره عليه تيم نفتى-ميليتار کاخ سفيد اتفاق بيفتد که بسيار نامحتمل است. در هر صورت ميتوان از هم اکنون با ظن قريب به يقين بوش را رييس جمهور آينده آمريکا دانست.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى