--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Tuesday, October 26, 2004


مفهوم آبادي در مجلس
ـــــــــــــــــــــــــ
رحيم مخكوك

با اين كارهايي كه مجلس هفتم مي‎كند و اظهارنظرهايي كه نمايندگان آن مي‎كنند حقيقتا اين مجلس را بايد مجلس آبات‎گران ناميد. نامي كه حكايت از جواد بودن (و يا به تعبيري جوات بودن) فضا و روح حاكم بر آن دارد.
ارائه‎ي انواع طرح‏هاي عجيب و غريب مثل نياز به تصويب قراردادهاي خارجي در مجلس و جلوگيري از اجراي پروتكل الحاقي به NPT ، تصويب يك فوريت براي طرح تشكيل بسيج دانش‎آموزى، سلاخى برنامه ى چهارم توسعه و در كنار آن اظهارنظرهاي مفتضحانه‏ي نمايندگان مثل اين كه زنان نيازي نيست كانديداي انتخابات رياست‏جمهوري شوند (آن هم از طرف يك زن) و استيضاح‏هاي مرتجعانه باعث شده است تا شوراي تشخيص مصلحت در موقعيت روشن‏فكرانه‏تري نسبت به مجلس قرار بگيرد. البته فراموش نشود كه اين مجلس جوات و يا به تعبيري همان آبات‎گر حالا حالاها وقت دارد تا به شوراي نگه‏بان برسد. مشكل شوراي نگه‏بان از جوات بودن مدت‏هاست گذشته است. اين شورا مشكل IQ دارد واين مشكل خيلي بزرگ‎تر از اين است كه به اين راحتي‏ها حل شود. اما در مورد مجلس و با توجه به اين كه انتظار مي‎رفت اين مجلس به آبادگري بپردازد ولي به آبات‏گري پرداخته و در اين كار هم بسيار مصمم است بعيد نيست كه به زودي آيت‎الله خامنه‎اي دست به كار شود و يك هش‎دار حسابي به آن‏ها بدهد كه : از مجلس من برويد بيرون!!!
حتي همين الان هم انواع و اقسام مسؤولين به مجلس رفت و آمد مي‎كنند تا به آنان حالي كنند كه آبات‎گري را حداقل در برخي موارد كنار بگذارند. آخرين نمونه‎اش روحاني بود. همين ديروز در مجلس بود و اطمينان داد كه مخالف ارزش‎هاي آبات‏گري رفتار نخواهد كرد!


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى