--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Wednesday, October 27, 2004


ننگ بر بنگاه بانگ و رنگ
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رامشاد

این روزها به مناسبت ماه مبارک رمضان سریالی به اسم "کمکم کن" از شبکه دوم سیمای رژیم؛ دقایقی پس از افطار؛که ساعت بسیار پربیننده ای است؛ درحال پخش است که نشان می دهد بنگاه بانگ ورنگ هیچ فرصتی را برای حمله به رقیب از دست نمی دهد. موضوع سریال شرح حال یک کلاهبردارشیاد به اسم سروش کرامتی است که اجازه پیدا می کند از "برزخ" (بله؛ برزخ! تعجب نکنید. آنها که با امام زمان ارتباط دارند حتما احوالات برزخی آدمها را هم می بینند و از آنجا که عارفان قرن بیست و یکم اند! مجازند که هر چه از برزخ می دانند؛ نقل کنند) مجددا به این دنیا برگردد تا ضمن این که خودش توبه می کند و آدم حسابی میشود؛ تلاش کند تا یک دانشجوی منحرف شده (توسط فردی به نام "استاد اعلمی") را به راه راست برگرداند. دانشجوی منحرف شده که "پویا" نام دارد توسط "استاد اعلمی"؛استاد دانشگاه شان از راه به در شده و "اعلمی"؛ که به گفته پویا آدم " به ظاهر" مومن ومذهبی بوده واز قضا باهوش و با سواد هم بوده؛ با بحث ها وسخنرانی هایی که در دانشگاه می کرده ایمان پویا را ضعیف کرده است.حالا به همین دلیل کرامتی باید ایمان پویا را به او برگرداند تا روح استاد اعلمی در برزخ از عذاب نجات پیدا کند. دراین سریال مکرر روح اعلمی و چند نفر دیگر(در حاشیه)؛ دربرزخ؛ که یک بیابان بی آب و علف است؛ نشان داده می شود که در حال عذاب کشیدن اند و اعلمی مدام آرزو و دعا می کند که ای کاش بتواند یک بار دیگر به دنیا برگردد تا برود دانشگاه وپشت تریبون به همه دانشجویان بگوید که فریبشان می داده است. کرامتی به اعلمی در برزخ قول داده است که ایمان پویا را به او برگرداند. اما تا این جای کار که موفق نبوده واعلمی پس از گذراندن مدتی در کما؛ بالاخره فوت می شود وظاهرا امید کمی هست که بشود روحش را از عذاب نجات داد. لازم بود قصه سریال را کامل و با جزییات نقل کنم تا آن دسته از خوانندگان محترم فانوس که در خارج از ایران زندگی می کنند وبانگ و رنگ سیمای رژیم آزارشان نمی دهد ؛ دقیقا بدانند موضوع چیست.
بله. رژیم جمهوری اسلامی که توان دفاع تئوریک از نظام خود را ندارد وتئوریسین هایش به خاطر ضعف مطلق نظری قادر به برگزاری مناظره با رقبای فکری خودنیستند و به همین دلیل فتوا به "قتل درمانی می دهند؛ در اقدامی جدید غیب گویی و رمالی پیشه کرده و مخالفین فکری خودش را دربرزخ و در حال عذاب به تصویر می کشد. شاید که به خیالش- دانشجویان با دیدن آخر و عاقبت این آدمها از آنها دوری جویند. بهتر است کمی دقیق تر مساله را بررسی کنیم. الان سال 83 است وثمره سالها سخت گیری وگزینش و تصفیه در محیط دانشگاه به اخراج تعداد قابل توجهی استاد ودانشجو انجامیده است. پس ما به عنوان مثال هیچ استاد مارکسیست نداریم که در دانشگاه مجال تدریس و یا سخنرانی داشته باشد. از طرفی بحث های کلامی در دانشگاه های ما کاملا تعطیل است وهیچ بحثی در دانشگاه در مورد نفی و پرسش درخصوص اصول دین ومذهب صورت نمی گیرد. اساتید دانشگاه خیلی که جرات داشته باشند از "دموکراسی" برای دانشجویان خود می گویند و این که "قدرت فساد می آورد و قدرت مطلق؛ فساد مطلق" واز ضرورت تقویت نظارت مردمی برارکان حکومت سخن میرانند و البته حاصل این ها "نفی اندیشه "سلطنت طلبان" در هر شکل و حالت است و به مذاق سلطنت طلبان خوش نمی آید. معتقدین (و منتفعین) به سلطنت فقیه؛ که آنرا هم پایه اصول اساسی دین وبلکه بالاتر میدانند؛ طبیعی است که این اساتید را تضعیف کننده ایمان(!) دانشجویان دانسته و برای آنها اشد مجازات دنیوی (و مهم تر از آن؛ اخروی) را قائل باشند واین چنین است که این تصور؛ به تصویر کشیده می شود. غافل از این که "ایمان" ؛ حاصل مواجهه با "امرقدسی" است ؛ که روح فرد مومن را پس از این مواجهه در تمامیتش به تسخیر می کشد؛ نه یکسری "اعتقادات متعصبانه بررسی نشده" که احتمالا از سنین خیلی کم در ذهن نشانده شده است. کوتاه سخن آن که ایمان با کتاب و سخنرانی نه می آید؛ نه میرود. یکبار دیگر "آدرسی" که رژیم از "اعلمی در عذاب" می دهدرا بخوانید: به ظاهر مومن؛باسواد؛ خوش صحبت و... این فرد قطعا رحیم پورازغدی نیست!
سوال این جاست که؛ آن که چشم برزخ بین دارد واز احوال آدمیان در برزخ خبر می دهد؛ چرا نمی گوید قاتلین قتل های زنجیره‌ای قاتل عزت ابراهیم نژاد؛ ضارب حجاریان؛ قضات رسیدگی کننده به پرونده های سیاسی و.... آن شیخ بلند پایه و تئوریسین عالی مرتبه که فتوایش موجب قتل چندین بی گناه در "کرمان" شد؛ در برزخ در چه وضعیتی به سر خواهند برد؟

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى