--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Sunday, October 17, 2004


تندروى هاى بيجا و مشکل فعلی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حسام آزاد

بر کسی پوشیده نیست که هاشمی در قبل از دوم خرداد و اوایل آن یکی از قدرتهای برتر درون حکومت بود. رهبری همه کاری کرد تا بتواند قدرت او را محدود کرده خود همه کاره شود.در اين بين آنچه که کمک شایانی به او کرد، عبارتند از حمله اصلاح طلب ها به هاشمی و فضاحتی که در انتخابات مجلس ششم نصیب او شد. اصلاح طلب ها به گمان اینکه می توانند رهبری را همراه خود کنند، تنها کسی را که می توانست مانع افسار گسیختگی قدرت رهبرى شود از نظر سیاسی نابود کردند. کاری که جناح دیگر آرزوی آن را داشت ولی جرات انجام آن را نداشت.
به نظر من جنبش اصلاح طلبی و دوم خرداد مدیون هاشمی بود ولی در این بين نمک خورده شد و نمکدان شکسته. اگر هاشمى نبود نتيجه انتخابات هفتادوشش چیز دیگری بود و شعار معروف منصوب به گل آقا:"بنویسیم خاتمی بخوانیم ناطق" جامع عمل پوشانده می شد.
هاشمی با همه بدی هایی که داشت مشکلی با مظاهر دنیای مدرن نداشت. خدمتی که او با راه اندازی دانشگاه آزاد به رشد تحصیلات و فرهنگ جامعه کرد غیر قابل انکار است.
هیچ یک از کاندیداهای مطرح ازطرف دوم خردادی ها قادر به بهبود وضع فعلی نیستند. تازه اگر با خوش شانسی رای بیاورند دیگر از آن رای چندین ميلیونی خبری نیست و چون خود نیز وزنه قابل توجه ای نیستند عملا کمک به بی آبروتر شدن اصلاحات و اصلاح طلبی خواهند کرد.
اگر چه بسیار سعی شده که نفوذ طرفداران هاشمی در حکومت کم شده و با مهره های گوش به فرمان جایگزین شوند ولی هنوز از نظر نفوذ در حکومت هاشمی یک سر وگردن از بقیه بالاتر است.
تنها مشکل خوی دیکتاتوری اوست که فکر می کنم بعد از بلایی که به سرش آمده است، کمی بهتر شده باشد. ولی باید در هر صورت برای مهار آن هم فکری کرد.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى