--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Thursday, October 21, 2004


"آزموده را آزمودن خطاست"
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فرهاد گنجی

گفته اند که آزموده را آزمودن خطاست . ولی معلوم نیست چرا ما ایرانیها همیشه دنبال عقب‌گرد هستیم . یک گروه می‌آيند و دم از اسلام می زنند، از طرف یک گروه دیگر متهم میشوند که می خواهند ما را به 1400 سال پيش برگردانند! همان گروه صحبت از تمدن آریایی می کنند و دوست دارند یک پادشاه به سبک کوروش کبیر داشته باشند، این گروه از طرف گروه سومی متهم میشوند که گروه اولی ها می‌خواهند ما را به 1400 سال پيش برگردانند، صدر رحمت به آنها؛ حالا اينها مى خواهند ما را 2500 سال پيش ببرند!!! و این دور باطل ادامه دارد ... میاد و میاد تا می رسیم به نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران. مشکل گروه سوم هم این است که تاريخ را فراموش کرده‌اند .

اين روزها صحبت از کانديداتورى اکبر رفسنجانی برای انتخابات دوره نهم آنقدر جدی شده که متاسفانه بعضی از دوستان وبلاگ نویس عجولانه می خواهند به این موضوع برسند و مطالبی را می نویسند که واقعا خواندن آن، انسان را به فکر فرو مى‌برد. نمى دانم ما ایرانیها کی می خواهيم از تجربه‌هايمان استفاده کنیم. 8 سال، رفسنجانی رییس جمهورمان بود، اعدام های سیاسی در شدیدترین وجه آن انجام می شد، فساد اقتصادی مدیران و کارمندان به اوج خودش رسید، در بحث سیاست خارجی، با نصف کشورهای دنیا قهر بودیم، پروژه های اقتصادی فقط برای چپاول و دزدی نیمه کاره رها می‌شد ، ...

جالب است که یکی از فانوس نويس‌های عزیز ادعا کرده بودند به خاطر انتخابات خرداد ۷۶ باید مدیون رفسنجانی باشیم . آقای حسام خان! دوم خرداد ۷۶اتفاقاتی افتاد که دولت قویتر از رفسنجانی هم نمی توانست اسم کسی غیر از محمد خاتمی را از داخل صندوق در بیاورد. فراموش نکنیم توقیف گسترده روزنامه‌هایی که در اردیبهشت ۷۹ قتل عام شدند، نتیجه انتقاداتی بود که در جریان تبلیغات انتخاباتی مجلس ششم به رفسنجانی می کردند .

دوستان ! دوباره دارند ما را می فریبند . نگاهی هم به گذشته بیاندازید . کتابهای تاريخمان را بخوانید ....

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى