--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Thursday, October 28, 2004


چمدان حاضر و آماده

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پارسا صائبى

مسعود بهنود از بچه هاى زندانى نوشته است. اميد معماريان، حنيف مزروعى و دوستان ديگر همه در انفرادى هستند و اکنون اميد گفته است که براى من وکيل نگيريد. صحبتى که بيش از هر چيز نشان از شدت فشار بر اين زندانيان سياسى دارد. عجب روزگارى است!

بدون اينکه بخواهم مقايسه اى بين افراد داشته باشم خوب است يادى از بزرگمردى به نام مهندس مهدى بازرگان بکنيم که نزديکانش مى گويند هميشه چمدان زندانش در هر دو نظام آماده بود آنهم با دقت و وسواس و نظم و وقت شناسى بازرگان! مسواک و خمير دندان و حوله تازه و لباس زير و وسايل حمام و لباس مناسب در يک چمدان آماده و دربسته زير تخت قرار گرفته بود!
بازرگان نماينده شاخص نسل دقيق و منضبطى که هر چه دور و بر خود را نگاه مى کنيم کمتر از آنها نشان مى‌يابيم. مرد ميانه رويى که به وقتش کوتاه نمى آمد و به قول دوستان «خط قرمز» داشت. «فولکس قراضه‌اى»* که قدرش را ندانستيم و سوار ماشين هاى کورسى شديم و بعدا کارمان به مسابقه دادن و شاخ به شاخ شدن با تريلى هاى «فرمان کنده» و «ترمز بريده» کشيد.

*تعبير از خود بازرگان است

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى