--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Friday, November 05, 2004


فاجعه دانشگاه علم و صنعت را از ياد نبريم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پارسا صائبى

گويا انتخابات امريکا و پس لرزه هاى آن همه چيز را تحت الشعاع قرار داده است. در روز روشن فاجعه اى در دانشگاه جايى که قرار است محل بحث و فحص و علم آموزى باشد اتفاق افتاده است. نيروهاى منتسب به بسيج دانشگاه به بهانه سخنرانى تاج‌زاده و ابراهيم يزدى، رييس دانشگاه (آنهم اولين رييس دانشگاه انتخابى کشور) را گروگان گرفته و او را کتک زده و مجروح مى کنند! در عجبم که دوستان وبلاگ نويس چرا ساکتند و حتى در اين دنياى مجازى همه سکوت کرده اند. منتظر مى نشينيم تا ببينيم مقامات و سران نظام که همگيشان از حوزه و يا بعضا دانشگاه برخاسته‌اند و خيلى هم خودشان را علمى و هنر دوست و اهل فضل و کمال مى دانند و بسيار به اسلامى شدن دانشگاه ها مجددا نظر پيدا کرده اند، راجع به اين جنايت چه واکنشى از خود نشان مى دهند؟ ظاهرا خبر هنوز به آقايان و علماى اعلام نرسيده است! چه به هر حال اگر چنين اتفاقى در حوزه افتاده بود الان کفن پوشان با فرياد وا اسلاما به خيابانها ريخته بودند و بازار هم تعطيل شده بود و مراجع حکومتى مشغول زدن تلگرام تسليت و اعلام عزاى عمومى بودند!

الان بهترين وقت براى حرکت اعتراض آميز و تحصن است. اميدوارم که دانشجويان مطالبات خود را مشخصا تا آخر بدون زياد و کم کردن و خصوصا بدون افتادن در دام تندروى‌هاى بى‌معنى و خشونت آميز ادامه دهند. تحصن آرام و يکپارچه قطعا جواب خواهد داد.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى