--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Saturday, November 06, 2004


انتخابات آمريکا و چند نکته
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حسن راهجو

بالاخره انتخابات آمريکا انجام شد و امت حزب‌الله جنوب و مرکز آمريکا پوزه ليبرالها و سوسولهاى شرق و غرب آمريکا را به خاک ماليدند و رييس جمهور مکتبى، جرج بوش را مجددا انتخاب کردند. از شوخى گذشته اين چکيده گفته‌هاى بسيارى از گويندگان راديو - تلويزيونهاى مذهبى و مرتبط با نومحافظه‌کاران بود.
در اين ميان چند نکته براى من جالب توجه بود:
۱. براى اولين بار، هموطنان مقيم کاليفرنيا بطور جدى در اينتخابات شرکت کردند. با وجودى که تبليغات تلويزيونهاى لوس‌انجلسى غالبا موجبات خنده (و گاها تهوع) حقير را فراهم مى‌کرد، ولى همين که بعد از ۲۵ سال اين جماعت قاعده بازى در اين جامعه (که همانا لابى است) را به زور پول موسسه American Enterprise ياد گرفتند، جاى بسى خوشحالى است.
۲. براى اينکه ببينيد از ما بدتر هم هست، بايد عرض کنم جامعه مسلمانان آمريکا از ما هم وضعشان خرابتر است. البته بايد اين توضيح را بدهم که جامعه مسلمانان آمريکا از دو قسمت تقريبا مجزا تشکيل شده است:
- - مسلمانان سياه پوست آمريکا که همان دنباله روهاى مالکم ايکس هستند و به رهبرى لويس فراخان گروهى را به نام Nation of Islam تشکيل مى‌دهند، اين گروه با وجود تبعيض‌هاى تاريخى کم‌ کم راه خود را باز کرده و (صد البته در حد و اندازه خودش) وارد معادلات سياسى آمريکا مى‌شود و تقريبا از ابتدا حمايت خود را از جان کرى اعلام کرد!
- - ساير مسلمانان مهاجر (اعراب و آسيايى‌ها) که برادران حزب‌الله مقيم آمريکا (از نوع داريوش سجادى و سعيد امامى) را هم شامل مى‌شود. اين گروه در وضعيتى کنونى که ما مسلمانان در آمريکا داريم، با سياست کاملا انفعالى در سرگردانى مطلق قرار داشتند. هنگامى که با آنها صحبت مى‌كردم عموما ابراز مى‌کردند «خدا هر دوشون را لعنت کند» يا «اينها همش بازيه…» در نهايت هم تصميم گرفتند که به آقاى رلف نيدر راى بدهند! (يه چيزى تو مايه هاى سيدرضا زواره‌اى در دوم خرداد!) با اين درايت انتظار دارند که با لابى‌هاى يهودى مقابله کنند!

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى