--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Thursday, November 04, 2004


عرفات، بن‎لادن و مقام معظم ره‏بري
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آرمين راد

عرفات به اغما فرو رفته است. بن لادن زنده است و هيچ خبري هم از او نيست.
عرفات مدت‏هاست كه سلاح را كنار گذاشته است. بن لادن در تمام فيلم‌ها و پيام‎هايي كه از او پخش مي‎شود سلاح گرم در دست دارد.
عرفات سال‎هاست كه به سوي دشمنان درجه يك خود دست دوستي دراز كرده و با آنان بر سر ميز مذاكره نشسته است. بن‎لادن مذاكره را حرام مي‎داند و خون هر كس كه چون‎اين كند را نيز مباح.
دست عرفات به خون غيرنظاميان آلوده نشده است. بن‎لادن غيرنظاميان را به ديار عدم مي‎فرستد و مي‎گويد اگر بي‎گناه كشته شده باشند به بهشت مي‎روند.
پيروان عرفات كشته مي‎شوند ولي به ناحق نمي‎كشند. پيروان بن‎لادن سر آدم‎هاي بي‎گناه را مي‎برند، پشت سرشان پرچم لااله‎الاالله نصب مي‏كنند و فرياد الله‎اكبر سرمي‎دهند و فيلمش را هم به تمام دنيا مي‎فرستند.
عرفات براي اسراييل و آمريكا يك مشكل بزرگ است. زنده‎اش نماد مردي است كه مردي‎اش را در ميدان مبارزه و مهرباني‎اش را بر سر ميز صلح و در اسلو به هنگام دريافت جايزه‏ي نوبل نشان داده و همه دوستش دارند. اما حقش را و حق مردمش را مي‎خواهد و كوتاه هم نمي‎آيد. بن‎لادن براي اسراييل و آمريكا يك فرصت بزرگ است. هر كار دلشان بخواهند با او مي‎كنند و او هم هر كار مي‎كند به نفع آنان است.
مرده‎ي عرفات هم براي اسراييل يك مشكل بزرگ است. حالا بايد ثابت كنند كه اين شير پير را نكشته‏اند و تشييع جنازه‎اش را بايد با هراس فراوان و در محاصره‎ي سربازان تا بن دندان مسلح برگزار كنند. اما بن‎لادن كه مرده يا زنده دست‎گير شود او را در قفس مي‎گذارند. با مرده‎اش عكس يادگاري و افتخار مي‎گيرند (پايان جنگ‏هاي صليبي) و زنده‎اش به نمايش دموكراسي و عدالت و چند تا چيز خوب ديگر!!! تبديل مي‎شود.
عرفات پول ندارد اما اگر بگويند از آمريكا پول مي‎گيرد همه مي‎خندند! بن‏لادن پول‎دار است اما اگر بگويند حقوق‏بگير آمريكاست همه دست‏كم لحظه‎اي تامل مي‎كنند!
عرفات با آمريكا و اسراييل دوستي مي‎كند. بن‎لادن با آمريكا و اسراييل دشمني مي‏كند.
عرفات با لب‎خندش و دوستي‎اش به معضل بزرگي براي آمريكا و اسراييل تبديل شده است. بن‎لادن با دشمني‎اش به به‎ترين حافظ منافع آمريكا و اسراييل در خاور ميانه تبديل شده است.
خدا كند عرفات نميرد. خدا كند بن‎لادن به مرگ طبيعي بميرد.
در اين بين خوب است همه‏ي ما نگاهي به خود بياندازيم. در زندگي اجتماعي، در محيط خانواده و در سياست ما كدام هستيم؟ آقايان مقام‎هاي معظم و غير معظم كدام‏اند؟ كدام يك بيش‎تر مخالف ظلم‎ايم؟ كدام يك خود ظلم‎ايم؟

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى