--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Thursday, November 11, 2004


سرنوشت عرفات
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
پارسا صائبى

ظاهراً ماجراى به کما رفتن ياسر عرفات دارد به جاهاى باريکى مانند باريکه غزه کشيده مى شود! گفته ميشود که عرفات امکان زنده ماندن ندارد و يا مرده است و اينهمه کش دادن و معطلى به چند دليل صورت مى گيرد. در درجه اول بايد فکرى به حال جسد رهبر فلسطينيها کرد، البته صهيونيست ها گفته‌اند که اجازه دفن جسد عرفات را در بيت المقدس - که وصيت کرده او را آنجا به خاک بسپارند- نمى دهند، چه به هر حال اين اقدام سمبوليک مستقيماً روى سرنوشت مناقشه فلسطين اثر گذار خواهد بود. جهودها به زرنگى و صحنه گردانى خاص خود هفته پيش عنوان کردند که بنا بر سنت اعراب پسر بايد پيش پدر خاک شود و بنابراين چه جايى بهتر از خان يونس؟! دولت اسراييل وعده کرده تدابير امنيتى لازم را در مراسم تشييع جنازه که احتمالاً با حضور سران بعضى از کشورهاى اروپايى و احتمالاً آمريکا همراه خواهد بود در اين شهر برقرار کند. مشکل دوم بحث جانشينى عرفات است که قند را در دل رهبران همه گروه هاى رقيب فلسطينى آب کرده است و از پيش معلوم است که درگيرى بين اين گروه‌ها در آينده بسيار شديد خواهد بود. سومين و تراژيک ترين نکته دعوايى است که گفته مى شود بر سر ارث و ميراث عرفات بين مقامات تشکيلات خودگردان و همسر عرفات درگرفته است! اين يکى ديگر بدجورى آبروريزى است. در هر حال بايد ديد دعواها کى حل و فصل و پيکر ياسر عرفات به خاک سپرده مى‌شود.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى