--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Thursday, November 18, 2004


حسب حالی ننوشتیم و شد ایامی چند....
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رامشاد

در این چند وقتی که توفیق نوشتن در فانوس را نداشتم؛ حوادث مهمی اتفاق افتاد؛ که خوشبختانه دیگر دوستان آن مسائل را مورد بررسی قرار دادند. مهم ترین آنها فاجعه ضرب و شتم و گروگان گیری رئیس دانشگاه علم و صنعت بود؛ که از نظر من جا داشت دولت و یا دست کم وزیر علوم استعفا دهد. هر چند که این جماعت خوش غیرت را هیچ حادثه ای نمی تواند وادار به استعفا کند! به هر حال خامنه ای و انصارش عزم خود را جزم کرده اند که هیچ اندیشمند و فعال سیاسی چه در دانشگاه برای دانشجویان و چه در حوزه برای حوزویان (سخنرانی دکتر سروش در منزل آخوند شبیری) نتواند سخنرانی کند و در واقع دستور کار این است:
قطع کلیه مسیرهای ارتباطی در سراسر کشور! ضرب و شتم دکتر صالحی نشان داد هزینه دفاع از آزادی بسیار بالا رفته است و از این پس روسای دانشگاهها در صورتی که اجازه برگزاری سخنرانی در محیط دانشگاه را بدهند باید منتظر عواقب پیش بینی نشده ای باشند. من هیچ تعجب نمی کنم اگر بشنوم انصاردر یک جلسه سخنرانی بمب گذاشته و سخنران و مستمعین را باهم به دیار باقی بفرستند. فراموش نکنیم که شاگردان مصباح ( مثل قاتلین بسیجی کرمانی) معتقدند حتی اگر حکومت آنها را به خاطر کارشان مواخذه و محاکمه کند واعدام شوند شهید محسوب می شوند و جایشان در بهشت است.(عین این مضمون را یکی از آن قاتل ها بیان کرده بود). من صلاح نمی دانم با وجود اینترنت و امکان وبلاگ نویسی (به خصوص در وبلاگ های گروهی که خواننده های بیشتری دارد) به برگزاری جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ دلخوش کنیم. هر کس (مشخصا فعالین سیاسی) طریقه استفاده از اینترنت را نمی داند برود یاد بگیرد. ما در شرایطی هستیم که امنیت حرف اول را برایمان می زند و تک تک مهره های سیاسی برایمان مهم هستند و هیچ نیازی و دلیلی نیست که خیلی راحت در معرض تعرض رژیم قرار بگیرند. البته خودم می دانم که خیلی ها کامپیوتر ندارند و یا دسترسی به اینترنت ندارند ویا به خاطر فیلتر؛ از سایت های سیاسی محروم اند؛ اما این مشکلات چاره دارند فقط یک مقدار هزینه بر است. ارزان ترین راهی که به ذهن من میرسد آن است که به جای پرینت گرفتن و توزیع مطالب آگاهی بخش؛ راهی که چند وقت پیش یکی از دوستان عزیزم در فانوس نوشته بود؛ این مطالب را در سی دی بریزیم وپخش کنیم. اگر بشود سی دی های مولتی مدیا درست کرد که چه بهتر. به هر حال قیمت سی دی بسیار ارزان است و عمر مفیدش از کاغذ بسیار بیشتر و جذابیتش نیز هم چنین. باید دیگران را تشویق به خریدکامپیوتر کنیم و حتی اگر شده رایگان؛ استفاده از اینترنت و وبلاگ نویسی را آموزش دهیم. کامپیوتر موردنظر ما با 300 هزار تومن هم قابل خریداری است و باید حداقل دانشجویان ما هر کدام یک کامپیوتر داشته باشند. نرم افزار هایی هست که به ما اجازه میدهد کل یک سایت را دانلود کنیم و آفلاین بخوانیم. یک سی دی می تواند مشتمل بر محتویات دهها سایت و کلیپ های فلش و ... باشد. این کلیت آن چیزی بود که به ذهنم رسید و دوستان تلاش کنند کاملش کنند. مبارزه که صرفا با حرف زدن پیش نمی رود. باید تلاش کرد ؛ وقت گذاشت و هزینه نمود. یک مساله دیگری که می خواهم مطرح کنم پیشنهاد تشکیل کانونی است که به طور مرتب و منظم آخرین اخبار و تحلیل ها را از سایت های مختلف به ایمیل اعضای کانون بفرستد. این وظیفه را دوستان خارج از ایران که از فیلتر محروم اند(!) باید متقبل شوند. همه حرف من آن است که راههایی غیر قابل نفوذ و کنترل برای انتشار اخبار و اطلاعات بیابیم. خوشبختانه ای میل های ما را رژیم نمی تواند کنترل کند.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى