--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Wednesday, November 24, 2004


در ملکوت چه خبر است؟
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پارسا صائبى

از حلقه ملکوت خبرهاى خوبى نمى رسد. قبلا دوستمان ايگناسيو از اين حلقه خارج شده بود و بعد از چند بحث و جدل در مورد ترور تئو ونگوگ بين داريوش.م و سيبستان و مهدى خلجى و نيز مجيد زهرى و دوستان ديگر بيرون از حلقه ناگهان از اين بين مهدى خلجى (صاحب کتابچه) در اقدامى عجيب براى هميشه وبلاگ نويسى را کنار گذاشت و اين در حالى بود که عباس معروفى چند روز پيش از آن از فضاى بدى که در حلقه ملکوت حاکم شده، گله و شکايت کرده بود. در حال پيدا کردن ربط بين يک بحث تند - که قاعدتاً بايد در بين کسانى که خود را کارکشته بحث و جدل هاى اين‌چنينى ميدانند امرى نه چندان غير معمول و متداول بوده باشد - و اين کناره گيرى بوديم که خبر رسيد وحيد صاحب وبلاگ درياروندگان نيز با وبلاگ نويسى (‌البته در ملکوت) ‌خداحافظى کرده است. فهم اينکه در آنجا چه اتفاقاتى افتاده است که گريز از مرکز در آنجا هم بالا گرفته است، کمى پيچيده شده است.

در هر حال براى جمع وبلاگ نويسان که همه ما باشيم باعث تاسف است که اين قبيل اتفاقات باعث تصميم هايى اينچنين مى شود. بسته شدن وبلاگ هاى اهل فکر و نظر و خداحافظى هاى اينچنين به نفع کيست؟ با اطمينان مى توان گفت که تا زمانى که آزادى را پاس نمى داريم و مدارا را حوصله نداريم، چه شکايت از حاکمان دينى مسلط بر مقدرات کشورمان داريم؟ چگونه مى توان در کنجى نشست و بى‌تفاوت ماند و قلم بر زمين کوبيد و باز هم از مردم نااميد و سرگشته و حيران انتظار معجزه داشت؟ دوستان برگرديد! بر احساسات غلبه کنيد ما يک راه صدساله در پيش داريم!

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى