--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Monday, November 15, 2004


روز یاد‌آوری (Remembrance Day)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آليوس ماکسيموس

11th Nov. Rememberance day 


کسانی که در انگلیس؛ کانادا و استرالیا زندگی می‌کنند؛ در هفته گذشته حتما متوجه گل‌های قرمز رنگ کوچکی که بسیاری از مردم به سینه زده‌بودند شده‌باشند. این گلهای مصنوعی (شقایق) برای گرامی‌داشت شهدای جنگ جهانی اول (و کلا جنگ‌های گذشته) در روز خاتمه جنگ جهانی اول یعنی 11 نوامبر (1918) برای کمک مالی به سازمان‌های حمایت از سربازان بازنشسته فروخته می‌شوند (Earl Haig Fund در انگلیس و Royal Canadian Legion در کانادا). علت انتخاب گل شقایق (Poppy) بعنوان سمبل این روز گل‌های شقایقی است که در فلاندرز (Flanders) یکی از بدترین و پرتلفات ترین نبردگاه جنگ جهانی اول (با صدها هزارنفر تلفات) رویید؛ رنگ سرخ این گل نمادی از خونهای ریخته شده در طی جنگ است (البته عده‌ای نیز ترجیح در استفاده از شقایق‌های سفید بعنوان نمادی از صلح دارند). در انگلیس؛ کانادا ، آفریقای جنوبی و استرالیا و نیوزیلند (آنزاک) 2 دقیقه سکوت در ساعت 11 در یازدهمین روزِ یازدهمین ماه سال (زمانی که صلح برقرار شد) به احترام شهدای جنگ برقرار می‌شود.
Remembrance Day 2004 (London). BBC News.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى