--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Tuesday, November 16, 2004


تلخ شیرین! «متن مصاحبه SW Press» با رفسنجانی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سيد سام الدين ضيائی

خبر گزاری SW پرس ــ متن کامل دیدگاه‌های هاشمی رفسنجانی درباره مردم، ولایت فقیه، جنگ، ثروت، ارتباط با آمریکا و نامزدی ریاست جمهوری در مصاحبه خبرنگار تار عنکبوت:
* مردم یعنی چه؟
تحقیقا (مکث چند ثانیه ای و گزیدن لب)، مردم همین آدم‌های شریف، آدم‌های بی سروصدا (به فتح صاد)، آدم‌های قانع، آدم‌های متدین و پیرو ولایت (به فتح واو) فقیه همیشه در صحنه نماز جمعه تهران هستند (خیلی جدی).
*درجه ذوب در ولایت شما چند است؟
(لبخند زیرکانه و جویدن لب‌ها) تحقیقا این سوال (مکث و جویدن مجدد لب‌ها) در حیطه کاری جناب (به فتح جیم) آقای ولایتی (به فتح واو) است. (می‌خندد- گویا شوخی کرده است) درجه ذوب ما با درجه انجماد (به فتح جیم) ملت نسبت (به فتح نون) به ولایت انطباق (به فتح طا) کامل دارد.به مردم سالاری ما (نیشخند) شک نکنید! (به نظر شوخی می کند).
* اگر قرار باشد روزی در موقعیتی مانند موقعیت رهبر فقید انقلاب در جنگ تحمیلی قرار بگیرید، حاضرید جام زهر را به توصیه کسانی مثل خودتان بنوشید و بعد هم به سرطان مبتلا شوید و ارتحال کنید؟! با توجه به ماجرای از دست دادن فرصت فتح خرمشهر و توصیه کسانی مثل باز خودتان مبنی بر ادامه جنگ تا پیروزی؟!
(گویا بخشی از پرسش را نادیده گرفته است ــ لب‌هایش را می‌گزد) تحقیقا ترجیح خواهم داد به جای نوشیدن جام زهر، دیگران داروی تشخیص مصلحت بخورند.(مکث و جویدن دوباره لب‌ها) تحقیقا مسئولان رسمی کشور برای خوردن چیز‌های بزرگ و رسمی درجات و مراتبی (به فتح ت) دارند. مرحوم امام (ره) رهبر بودند و جام زهر نوشیدند. در جنگ بعدی ــ ان شاءالله ــ رهبر معظم انقلاب (به فتح قاف) خودشان مصلحت کشور را تشخیص خواهند داد. اما تحقیقا اگر ما رهبر بودیم، یک چیزی به خورد دیگران می‌دادیم! (می‌خندد، می‌خواهد بگوید شوخی کرده است!)
* آقای هاشمی! ثروتمند بودید یا شدید؟
ما حاضریم همه ثروت (به فتح ث) پیش از انقلابمان را با خانه ای که در آن نشسته ایم عوض کنیم! تحقیقا(عصبانی است و صورتش سرخ شده‌است) یک عده آدم تنگ نظر وجود (به فتح واو) دارند که نمی‌توانند ما را ببینند! یک عده آدم حقیر، پست و مخالف (به فتح لام) روحانیت مترقی (به فتح ت) شیعه! تحقیقا این ثروت ما هم بهانه است!اینها با روحانیت مترقی مخالف‌اند!
* تا کنون چند بار با آمریکایی‌ها ارتباط پنهانی داشته‌اید؟
(مکث طولانی ــ لب ها را می جود) یک بار تحقیقا تا نزدیکی‌های ارتباط هم رفتیم. خدا وکیلی کیکشان را هم خوردیم (صدایش زیرتر از آن چه هست می شود)، اما (مکث می‌کند ــ گویا می خواهد گریه کند!) رهبر انقلاب (ره) مخالفت فرمودند و ما را از نزدیکی با آنان برحذر داشتند.آن نقطه حساس تاریخی را الحمدلله به خیر گذراندیم و با مک فارلین جاسوس نزدیکی نکردیم.
* عالیجناب! صریح بفرمایید نامزد می شوید یا نه؟
(با لبخندی هوشمندانه!) والله تا جایی که یادمان است (مکث می کند و صورت زردش گل می اندازد ــ می خندد و لبش را می گزد) تحقیقا، عیال ما را فی‌الفور به حجله ( به فتح ح) برد و به نامزدی نکشید(به فتح کاف.)
* آقای هاشمی ، پاسخ مرا ندادید! تکرار می کنم؛ صریحا بفرمایید نامزد می شوید؟
شما خبرنگارها هم (نیشخند و گزیدن تب) گاهی گیرتان از شیطان بزرگ عیالات متحده هم بدتر است!
*ازپاسخ به بعضی سوال‌ها طفره رفتید. اما برای این سوال جواب روشن می‌خواهم! برای سومین بار می پرسم، آیا نامزد می شوید؟
با اجازه مقام معظم رهبری «بعله»! (لب ها را می‌گزد و قیافه جدی‌تری می‌گیرد) تحقیقا اگر رهبری پیشنهاد بدهند، بی‌میل نیستیم یک بار هم با ایشان احساس وظیفه بکنیم.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى