--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Tuesday, December 07, 2004


ظهور عقلانيت در دنيا
ــــــــــــــــــــــــــ
آرمين راد

1) مجلس نمايندگان كويت طرح تقسيم مازاد درآمد نفتي در بين مردم را بررسي مي‏كند. مطابق اين طرح به هر يك از شهروندان كويتي مبلغ 600 دلار پرداخت مي‏شود. لازم به ذكر است كه كويت با درآمد سرانه‎اي بالغ بر 16000 دلار ثروت‎مندترين كشور مسلمان محسوب مي‎شود. به نظر مي‎رسد نمايندگان مجلس كويت با خود فكر كرده‎اند كه در حالي كه تمام ملت بر ماشين‎هاي آخرين مدل سوارند و هر يك چند همسر دارند و كشورشان به حد كافي بزرگ‎راه دارد و از جديدترين وسايل الكترونيكي در منزل بهره مي‎برند ديگر هيچ كار ديگري باقي نمانده و بايد حل اين مشكل بزرگ اضافه درآمد را به ملت فهيم كويت واگذار كرد!
2) مجلس شوراي اسلامي طرح برداشت از حساب ذخيره‏ي ارزي براي كمك به گردان‎هاي عاشورا و الزهرا را بررسي كرد. خوب اين هم از كارهاي زيربنايي است كه واقعا اقتصاد و فرهنگ و چند تا چيز ديگر را متحول خواهد كرد. به گمانم اين حساب ذخيره‏ي ارزي بسته شود و همان دولت آن را حيف و ميل كند به‎تر است. شايد اين وسط دو تا پروژه‏ي جديد به منزل برسد. البته و متاسفانه جمعيت ايران زياد است وگرنه اين پول را هم مي‎شد بين ملت تقسيم كرد تا از مملكت دوست و عاقل و برادر كويت عقب نمانيم. در اين صورت به هر يك از مردم حدود دويست‏هزار تومان مي‎رسيد!
3) فساد مالي پسر كوفي عنان در برنامه‏ي نفت در برابر غذا درست پس از سخن‏راني كوفي عنان و انتقاد از حمله‏ي آمريكا به عراق به جنجالي براي بركنار كردن وي تبديل شده است. آمريكا اعلام كرده كه تا معلوم شدن وضعيت اين پرونده سهم خود از بودجه‏ي سازمان ملل را پرداخت نمي‎كند. معلوم نيست چرا مخالفان آمريكا همه يا تروريست‎اند، يا رشوه‎گيرند يا دزداند و يا قاچاق‎چي مواد مخدراند!
4) خدايا! حالا كه دنيا به دست نخبگان افتاده و روز به روز شاهد ظهور عقلانيت بيش‎تري در سطح جهان هستيم نمي‎دانم چرا حالم از هر چه عقلانيت است به هم مي‎خورد. لطفا اين چهار مثقال مغز ما را از كار بيانداز تا حداقل نفهميم و از زندگي‎مان لذت ببريم.


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى