--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Thursday, December 09, 2004


بمناسبت 10 دسامبر روز جهانی حقوق بشر
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آليوس ماکسيموس



"همه افراد بشر با حقوق و آزادی‌های مساوی و محروم نشدنی به دنیا می‌آیند"* این جمله‌ایست که امروز 10 دسامبر در سراسر جهان تکرار می‌شود. 10 دسامبر 1948 روزی بود که مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر** را به تصویب رساند. امروزه این اعلامیه بعنوان استاندارد جهانی برای دفاع و بهبود حقوق بشر در آمده است. تصویب این اعلامیه اولین دستیافت بزرگ سازمان ملل متحد بود. بعد از آن هر سال 10 دسامبر، بعنوان روز جهانی حقوق بشر در سراسر دنیا جشن گرفته می‌شود.
امسال روز جهانی حقوق بشر به آموزش حقوق بشر اختصاص داده شده. رهبران کشورهای جهان در مجمع عمومی سازمان ملل گرد هم می‌آیند تا خاتمه دهه آموزش حقوق بشر (1995 تا 2004) را اعلام کنند و در مورد اهداف آینده برای بهبود حقوق بشر در جهان به بحث و تبادل نظر بپردازند. انتظار می‌رود که مجمع عمومی برنامه‌ای جهانی برای آموزش حقوق بشر اعلام کند؛ که اولین فاز آن از 2005 تا 2007 به آموزش حقوق بشر در مدارس ابتدایی و راهنمایی اختصاص خواهد یافت.
در حین نوشتن این سطور مواد این اعلامیه را چند بار خواندم؛ داشتم فکر می‌کردم که چند مورد از این موارد در کشور ما رعایت می‌شود. (البته بنا به گفته سخنگوی نابغه قوه قضاییه همه موارد!)؛ نظر شما چیست؟

*"All human beings are born with equal and inalienable rights and fundamental freedoms"
** اعلامیه جهانی حقوق بشر به فارسی و انگلیسی.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى