--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Friday, December 03, 2004


مقام معظم رهبر بدون ى
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
س.ع.دشمن شناسى

به فضل الهى و تدبير رهبرى و دعاى خير آقاى مشکينى و استعانت از امام زمان و هماهنگى روزنامه شرق با مقام محترم دادستان مرتضوى و به ميمنت و مبارکى پيروزى در مذاکرات هسته‌اى، در يک عمل جراحى پيچيده و نفس گير و در فضايى آکنده از معنويت، «ى» مقام معظم رهبرى جراحى شد و از اين به بعد از عنوان «مقام معظم رهبر» براى ايشان استفاده خواهد شد. (‌ايران اسلامى هم ضمناً به قول بابان غرق در نور و شادى شد) البته يک کم غير عادى است مانند اينکه هاشمى رفسنجانى با ريش رهبرى (‌ما هنوز هم برايمان ثقيل است که از رهبر به جاى رهبرى استفاده کنيم. همه عالم در آن يک ى جمع است) در مقابل انظار حاضر شوند و بر عکس.

البته يک منبع آگاه که خواست نام مستعارش فاش نشود اعلام کرد که سه کشور اروپايى به آن «ى» زائد رهبرى مشکوک شده بودند و آن را پلمب کرده و براى آزمايش راديو اکتيويته با خود بردند. داريوش سجادى نيز اعلام کرد که اين «ى» ناشى از سندروم خودشيفتگى ملت ايران بود که رهبرشان را با «ى» خطاب مى کردند و به همين دليل بايد توى سر اين مردم زد تا همه دموکرات شوند. گفته مى شود وصلت آقا غلام رييس فرهنگستان با بيت موجب شده که بالاخره به رهبرى حالى بکنند که بابا جون رهبر خودش «ى» داره «رهبرى» ياوه است. البته حرف و حديث هاى ناجور در مورد چگونگى حذف اين «ى» زائد نيز در بين مردم شنيده ميشود (با برداشت آزاد از سرنوشت سعيد امامى) با حذف «ى» رهبرى گروه هاى فشار و انصار و استشهادى ها که خودشان را منتسب به رهبر مى دانند با استفاده از اين «ى» متبرک نسبى از اين به بعد مى‌توانند خود را «رهبرى» بنامند. امروز همه آنها «رهبرى» هستند. (يادتان هست که سرباز از فرمانده جلوتر بايد برود. امام کيهان) (من هم خودم يک پا کارشناس سياسى شدم.) اين وسط يک مشارکتى دو آتشه هم گفت حالا که اينطور شد پس همه بايد به معين راى بديم. در همين حال در محافل آدم هاى بيکار و صندوق شناس اعلام شد که احتمالا رهبرى «ى» زائد خودش را به «ولايت» خواهد چسباند تا به «ولايتى» نظر داشته باشد. يک محفل وابسته به جناح چاى و قند و شکر نيز اعلام کرد که از اين به بعد بايد به جاى مقام معظم رهبرى از مقام معظم ولايتى استفاده کنيم. يک بسيجى فوق ليسانس مسائل هسته اى نيز اعلام کرد که رهبرى بالاخره حرف آخر را زد.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى