--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Monday, December 13, 2004


تلفن خودكشي
ـــــــــــــــــــــ
آرمين راد

توضيح اوليه:
خط تلفن خودكشي در كشور چين راه‏اندازي شد. در چين در هر دقيقه چهار نفر خودكشي مي‏كنند. كساني كه قصد خودكشي دارند با اين خط تماس مي‎گيرند و پزشكان و مشاوران سعي مي‎كنند آنان را منصرف كنند.
يك خط تلفن خودكشي خيالي ايراني:
- (عصباني – خشن) الو سلام. من حبيبم.
: (مهربان – نازك) سلام حبيب جون. چي شده عزيزم؟
- من خيلي عصباني ام. هر لحظه ممكنه خودم رو بكشم.
: عجله نكن عزيز دلم. اول بايد پرونده رو تكميل كنم. فاميلت چيه حبيب جون؟
- عسكر...
: چي؟ سعيد عسكر؟
- نه بابا! شما كه نمي‎ذارين آدم حرفشو بزنه. من خيلي حالم خرابه. دست خودم نيست. ممكنه هر لحظه ..
: حبيب جون! سعي كن به اعصابت مسلط باشي. فقط چند تا سؤال ساده است عزيزم. حالا آروم و شمرده فاميلت رو بگو...
- عسكر اولادي ...
: يعني شما پدر سعيد عسكر هستيد؟
- نه احمق! من حبيب‎الله عسكراولادي مسلمان هستم.
: به! به! عجب افتخاري نصيب ما شده حاجي آقا جون! ما ارادت داريم. تو آسمونا دنبال شما مي‎گشتيم. امشب عجب شب خوبي است! قربون شما برم حاجي آقا جون.
- خواهش مي‏كنم. شما لطف دارين خانم دكتر. ما كوچيكيم.
: حاجي آقا جون تو رو خدا حرف خودكشي رو هم نزن كه كلامون مي‎ره تو هم ها!
- هر چي شما بفرمايين خانم دكتر!
: حالا پسر خوبي باش و راحت برو بخواب. خوب؟
- چشم. اصلا در اسلام هم خودكشي جزء محرمات است. ما لحظاتي اين مهم را فراموش كرده بوديم. مي‎روم بخوابم. شب‏به ‎خير!
: شب‏به‏خير حاج‏آقا!


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى