--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Friday, December 24, 2004


Phuket
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سام الدين ضيائى

جزیره پوکت، بزرگ‌ترین و مشهورترین منطقه گردشگری تایلند، در جنوب این کشور و در کناره دریای آندامان است که به سرعت به یکی از شناخته شده ترین جزیره‌های توریستی دنیا تبدیل شده‌است.شهرت پوکت به جز سواحل زیبای شنی و تسهیلات متنوع رفاهی و تفریحی، در غذاهای دریایی آن است که بر این حاذبه‌ها باید گوناگونی مرجان‌ها و سایر جانداران دریایی را افزود.
در این میان ، به صبح رساندن شب‌های به یاد ماندنی شهر کوچک پوکت از علاقه‌مندی‌های مسافران این منطقه مسلمان‌نشین است که از درگیری‌های شورشیان مسلمان جنوب تایلند که خطه سبز جنوب را به دستان سیاه خود زخمی سرخ زده اند، در امان مانده است.
در جنوب تایلند، اگر ایرانی باشی و به ویژه شمالی، با طبیعت احساس غریبی نمی‌کنی و اگر درخت‌های موز و نارگیل و آناناس را نبینی، گویا در خطه‌ی خزری، با پوشش گیاهی انبوه‌تر و متنوع‌تر! حتی پوشش خانه‌ها و آدم‌ها بی‌شباهت نیست! خانه‌هایی با شیروانی و زنان با روسری! به راستی بی‌شباهت به سواحل خزر نیست! اما پیش از انقلاب!!!

     

   



 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى