--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Tuesday, January 04, 2005


آسمان زيباى سياه!
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
پارسا صائبى

متاسفانه باز خبرى خوش از ام القراى جهان اسلام. آلودگى هواى تهران که در ماه گذشته بيداد مى کرد، کار را به تعطيلى مدارس کشاند. عجيب است که سالها از عزم ملى مى گوييم و برنامه هاى مبارزه با آلودگى هوا، اما هيچکدام به جايى نمى رسند و کسى به آنها توجهى نمى کند. وقتى هوا و آسمان سياه مى شود بخشنامه ها باريدن مى گيرند و با وزش باد غربى همه آنها فراموش مى شوند. اولين قانون شکن بزرگ نيز البته خود دولت است. مردم که احتمالا با خودشان هم قهر هستند گوششان از اين حرف ها پر است. مى ماند ببينيم که شانس و اقبال که هميشه سرنوشت ايران و ايرانى را در وقت هاى تلف شده بعد از دقيقه نود تعيين مى کند آيا اين بار به داد خواهد رسيد و وارونگى هوا را بر طرف خواهد کرد يا نه؟! اما بالاخره اين قضيه حل نشدنى که نيست، آلودگى تهران به اقتصاد نفتى و رانت خوارى و بيمارى هلندى و مردمسالارى دينى و آرمان هاى امام و اصلاح از درون و طرح خاورميانه بزرگ و بحران هسته اى و آژانس و دولت رفاه و توسعه و … خيلى چيزهاى ديگر که مربوط باشد ميتواند در هر سال - چه مى دانم - ده درصد کمتر شود، نمى تواند؟! بايد کارى کرد نه؟

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى