--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Sunday, January 09, 2005


نامه سرگشاده به مرتضوی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آقای مرتضوی دادستان تهران!
اقرارهای اخير آقايان روزبه ميرابراهيمی و اميد معماريان در جلسه هيأت نظارت بر قانون اساسی که تنها بخشی از آن -و آن‌هم به شکل سربسته- از طريق مشاور محترم رئيس جمهور جناب آقای ابطحی منتشر شد نشان‌دهنده‌ی تخلّف آشکار شخص شما و دستگاه قضايی و ارگان‌های زيرمجموعه‌اش در برخورد با متهمين بود. از آن‌جايی که اين‌گونه برخوردها، زير فشار گذاشتن متهمين و شکنجه‌ی آن‌ها به‌قصد گرفتن اعترافات دروغين در مجموعه‌ی دادستانی، سابقه‌ای ديرين دارد و اين کار آشکارا مخالف با اعلاميه جهانی حقوق بشر و حتا قانون اساسی خود جمهوری اسلامی است، لذا از لحاظ ما، شما در دادگاه افکار عمومی متهم به جنايت عليه بشريت هستيد.

آقای مرتضوی! شما بارها تبحّر خود را در تهديد افراد به بازداشت، شکنجه و اعدام به قصد اعتراف‌گيری از آنان يا وادار نمودن‌شان به سکوت اثبات کرده‌ايد. با کمال تأسف شواهد حاکی از احتمال تکرار اين رويه در مورد فرشته قاضی، روزبه ميرابراهيمی، اميد معماريان و سيد محمدعلی ابطحی است.

آقای مرتضوی! ما نويسندگان اين نامه هر چند که در بسياری از موارد دارای عقايد و آرای متفاوتی هستيم، ولی در جايی که بحث دفاع از شرافت و حرمت انسان‌هاست، همه هم‌رای و هم‌صدا به‌پاخاسته سکوت نخواهيم کرد.

آقای مرتضوی! می‌دانيم که از قدرت و گستردگی نفوذ اينترنت در بين جوانان به‌خوبی آگاهيد که اگر جز اين ‌بود اکنون شاهد فيلترينگ گسترده و بی‌سابقه‌ی آن نبوديم. پس به شما هشدار می‌دهيم که در صورت هرگونه تعرّض به فرشته قاضی، روزبه ميرابراهيمی، اميد معماريان، سيدمحمّدعلی ابطحی و نيز خانواده‌های‌شان، در يک اقدام هماهنگ و گسترده اعمال کاملاً غيرانسانی، غيرقانونى و مستبدانه‌ی شما را با روش‌های مختلف به گوش جهانيان خواهيم رساند.

پانوشت: برای دفاع از آزادی قلم ضمن اعلام حمایت از امید معماریان، روزبه میرابراهیمی و و فرشته قاضی که به خاطر ایستادگی خود تحت فشار مرتضوی قرار گرفته‌اند ما فانوسیان نیز همگام با جمعی دیگر از وبلاگ نویسان با انتشار این نامه میگوییم که ما از دوستان خود و همه شکنجه دیدان وبلاگ نویس حمایت می‌کنیم و اقدامات غیرقانونی مرتضوی را محکوم می‌کنیم.

شورای سردبیری فانوس

دوستان عزیز؛ از شما نیز دعوت می‌کنیم که با کپی کردن این مطلب در وبلاگ خودتان از دوستانتان حمایت کنید!

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى