--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Sunday, January 16, 2005


يک مشاهده و يک اشاره
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حسن راهجو

طى چندين ماه گذشته در بسيارى از رسانه‌هاى خارج از کشور مشاهده مى‌شود که کم‌کم و قطره‌اى مقولاتى در جهت تخريب دکتر مصدق منتشر مى‌شود و بطور شفاهى در راديو - تلويزيونهاى لوس‌آنجلس انعکاس مى‌يابد و بدلايل مختلف کمتر پاسخ درخور به آنها داده مى‌شود. اين مباحث از اواخر دوران قاجار تا مسايل کودتا را در بر مى‌گيرد و از مقالات خانم الهه بقراط تا ناسزاهاى رکيک آقاى صوراسرافيل را شامل مى‌شود. علاوه بر اين، اخيرا افراد موجه طيف سلطنت طلب (مانند ميبدى) هم بخشهايى از اين نکات را يک خط در ميان و زير لبى تکرار مى‌کنند. بنظر مى‌رسد که Think tank مستقر در کتابفروشى دهخداى لوس‌آنجلس! از انتخابات اخير آمريکا درس گرفته و به اين نتيجه رسيده است که دروغهاى تاريخى اگر آرام آرام، وسيعا و مستمر تکرار شود تبديل به تاريخ مى‌شود! با توجه به وسعت و نوع مخاطب برنامه‌هاى ماهواره‌اى، نگران شدم! مراقب باشيم که کودتاى ۲۸ مرداد تبديل به قيام ملى ۲۸ مرداد نشود! نه براى کين توزى و فحش به سلطنت و آمريکا، بلکه براى احترام به شعور و حافظه تاريخى‌مان.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى