--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Wednesday, January 26, 2005


بوق شيطان
ــــــــــــــــــــــــ
نيما قديمى

مثلن قرار بود برم جنگ الکترونيک، ولى چون سيستم خراب بود؛ فعلن کنسل شد تا بعد، اينه که دوباره مجبوريد نوشته‌هاى بنده را تحمل کنيد ولى به آمريکا و اسرائيل گوشزد ميکنم که زياد خوشحال نباشند، چون همکاراى ما شبانه روز مشغولند و بزودى سيستم دوباره راه ميفته.
آقا عجب داستانيه اين داستان صدر اسلام. شريعتى هم از همينجا شروع کرد، قبول ولى من با اجازه شما سروران راديکال از هر دو طرف، خيلى قبول ندارم حضرت امام از اينجا شروع کرد يا اصلن شروع کرد. راستش يکى از بدى‌هاى وب لاگ براى من که تازه کارم اينه که همه چيز را هى حواله ميدم برا بعد. اينم يکى از همون موارد!
به نظر من که با کمال ميل حاضرم اگر اشتباه ميکنم ارشادم بفرماييد-البته نه فيزيکى- اينست که مشکل اساسى ما همين اسلام و ساده‌انگارى‌هاى بسيارى از مردم ما در مورد اسلام است. اينکه دوستان و خود من اينهمه به اسلام و قرآن ميپردازيم براى اينست که بتوان اين برداشت‌هاى غلط را اصلاح کرد. اينکه شما دوستان دانشمند، over qualified هستيد و نيازى به اين مطالب نداريد خوب جاى خوشبختى است ولى مگه من و شما که اين چيزا رو مي‌دونيم چند درصد از مردم هستيم. اگر هم نخبه گرا هستيد، تاريخ معاصر ما فراوان نشان از برترى پوپوليستها دارد. حتى مصدق اصلاحگر هم براى پيشبرد اهدافش بجاى روش‌هاى دموکرات به راه‌هاى پوپوليستى روى آورد و چون ديگران رگ خواب مردم را بهتر در دست داشتند، آنها برنده شدند. همين اصلاحات دوم خرداد، با ۲۰ ميليون رأى احساسى شروع شد و ديديم که آن نخبه‌ها چه کردند. از اينرو فکر ميکنم حالاحالا‌ها لازم است که به اسلام و صدر اسلام پرداخت تا به تدريج از شعاع نفوذ پوپوليستهاى مذهبى - به قول دوستم برادران ارزشى - کاسته شود.
همانطور که قبلن هم گفته ام درصد مخاطبين ما با درصد مخاطبين روشنفکر‌هاى صدر مشروطه هيچ فرقى نکرده است. صدا و سيما که کمپلت دست اوناست. مطبوعات هم که پس از تعطيلى فله اى دچار خود سانسورى شده‌اند. اينترنت هم که بزودى تعطيل ميشه. تازه کل مشترکين اينترنت در ايران طبق بهترين آمار مخابرات ۶ ميليون نفر هستند که اونهم بيشترشون عين خودم توش دنبال خازن و مقاومت مي‌گردن. يعنى حد اکثر ۱۰٪ مخاطب، درست عين زمان مشروطه (۱۰٪ شهر نشينى).
البته خوشبختانه از درصد نفوذ رسانه سنتى اونا يعنى منبر هم کم شده ولى طرز تفکر چپ مذهبى که اتفاقن با آموزه‌هاى شريعتى شروع شد هنوز جايگاه خودش را در جامعه دارد. حتا شکل مدرن آن در لباس اصلاحات هنوز هم گرفتار همان برداشت‌هاى ايدئولوژيک از اسلام است. - قابل توجه دوست مشارکتى بنده، که با امضاى محمد خاتمى ايميل ميفرستد!


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى