--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Thursday, February 03, 2005


هر كسى از ظن خود شد يار من
_________________
آرمين راد

اپيزود اول:
نما: بيرونى، صبح زود، هوا ابرى و بارش آرام برف
مكان: اتوبان شهيد همت
يك پرايد سفيد و يك پيكان قرمز از كنار هم در حال عبور هستند. پرايد به دليل لغزنده بودن ليز مي‎خورد و با پيكان شاخ به شاخ مي‎شود. بعد از تصادف راننده‏ها با ناراحتى و عصبانيت از ماشين پياده مي‏شوند. راننده‏ى پرايد يك دختر جوان است كه از دماغش خون مي‏چكد و مانتو سفيدش پر از خون شده است. راننده‏ى پيكان بلافاصله از جيب خود دست‏مال سفيدى در‏مي‏آورد و به دختر مي‎دهد. دوربين در حالى كه از صحنه فيلم‏بردارى مي‏كند ارتفاع مي‏گيرد و از صحنه دور مي‏شود.
اپيزود آخر:
نما: درونى، اتاق عقد
عروس خانم پس از دو بار گل چيدن مي‏گويد بله!
×××
راديو اسرائيل: باز هم در رژيم منحوس آخوندى يك تصادف رخ داد. آمار تصادفات بعد از انقلاب سال 57 ....
راديو بي‎بي‎سى: تحليل‎گران معتقدند ممكن است شايد ممكن باشد ارتباط كمى بين اين تصادف و برنامه‏ى هسته‏اى ايران اصلا و ابدا موجود نيست.
راديو فردا: با توجه به آمار اين تصادف مشكوك اگر اورانيوم غنى شده در صندوق‏عقب عروس‏خانم جاسازى نشده بود كار به ازدواج نمي‎رسيد.
راديو سراسرى جمهورى اسلامى ايران: جالب است كه به ميمنت و مباركى دهه‏ى فرخنده‏ى فجر اين دو نفر يك‏ديگر را به سرعت بخشيده و به عقد هم درآمدند. جشن ازدواج پانصد زوج ديگر كه در بزرگ‏راه‎ها با هم تصادف شاخ‏به‏شاخ كرده‎اند در 22 بهمن اجرا مي‎شود.
جنتى در خطبه‏هاى نماز جمعه: هر كس اين دو ملحد را ديد درجا با كلت كمرى سازمانى يا با غير آن حكم خدا را به اجرا درآورد.
رمضان‏زاده: اين نشان‏دهنده‏ى ميزان بالاى دموكراسى در جامعه‏ى ايران است كه يك تصادف منجر به ازدواج مي‎شود.
كيهان: بايد ديد آيا ر.خ. قصدش از تصادف با ر.آ. چه بوده است و آيا با پراگ ارتباط تلفنى داشته‏اند يا نه؟
قاضي‎مرتضوى: نتايج پزشكى قانونى نشان داد كه اين خانم بينى خود را چند روز قبل عمل زيبايى كرده و در تصادف روى دماغش مركركروم ريخته است. اگر ثابت شود كه ايشان قصد زدن تشويش به امنيت ملى داشته است خودم از راه‏هاى نيمه‏قانونى با ايشان برخورد شاخ به‏شاخ مي‏كنم.
پارسا صائبى: آقا دست از سر وبلاگستان برداريد. ما كه بي‏كار نيستيم اين‏جا تمام مشكلات مملكت را حل كنيم. اصلا همين الان هم به اندازه‏ى كافى وقت هم‏ديگر را تلف مي‏كنيم. من به لحاظ فلسفى با صحنه‏ى دور شدن دوربين مشكل دارم.
رحيم مخكوك: عشق يعنى همين! ياد بگيريد درست زندگى كنيد آن وقت تصادفات شما هم ختم به خير مي‎شود.
آرمين راد: تصادف بد است. درست.
دماغ خانم خون آمد. درست.
اما اين تمام واقعيت نيست.
مطابق آمار ITO بيش از 90 درصد ازدواج‏هاى شاخ‏به‏شاخ از تصادفات جاده‎اى ناشى مي‎شود...
اى كاش مي‏دانستيم مي‏شود به جاى خواستگارى سنتى با يك خانم شاخ‏به‏شاخ كرد. اى كاش مي‎شد بدانيم گردان‎هاى الزهرا و عاشورا فقط به درد شاخ‏به‏شاخ شدن مي‎خورند...
سپيده مويه: من يك پزشكم. به‏تر است اين خانم و آقا از روش‎هاى جلوگيرى استفاده كنند تا كم‏تر شاخ‏به‏شاخ بشوند. اين طور دماغ كسى هم خون نمي‎آيد و آقا هم براى ازدواج مي‎تواند مثل بچه‏ى آدم برود خواستگارى.
آليوس‎ماكسيموس: من در بازديد خود از بالاى برج ايفل عكس اين منظره را گرفته‏ام كه اگر رويش كليك كنيد آثار صدور انقلاب اسلامى به فرانسه در آن ديده مي‏شود.
سام‏الدين ضيايى: مبارك است. حضرت مولانا در اين مورد مي‎فرمايد: هر كسى از ظن خود شد يار من...
نيما قديمى: من وقتى جبهه بودم يكى از دوستان ما كه راننده‏ى تانك بود همين طورى با يك تانك عراقى شاخ‏به‏شاخ شد. البته راننده‏ى تانك عراقى يك سروان زن بود ولى نمي‎دانم چرا او به جاى اين كه داماد بشود دود شد رفت هوا و من اصلا نمردم. الان اون دوستم كه دود شده عضو كارگزاران است و اون سروان زن عراقى همونى بود كه تو زندان ابوغريب انگشت شصتش رو به اون سرباز عراقى نشون داد. اين بود داستان مشاركتى شدن بنده.
سورا ايرانى: هيچ!‌مدت‏هاست هيچ!

پي‎نوشت: آقا شوخى بود. هر چه فحش داريد بدهيد ولى مخلص همه هم هستيم. خدا وكيلى ناراحت نشويد.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى