--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Thursday, February 03, 2005


در حاشیه سمینار نانو تکنولوژی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف. ز (لاله)

از در که وارد شدم میزهای بلند با رومیزی‌های مخمل سورمه‌ای و دستمال سفره‌های سفید و گلدان‌های کریستال با گلهای زنبق و ارکیده نظرم را بسیار به خود جلب کرد.دو روزی بود که بخاطر ناخوشی سرکار نیامده بودم."یعنی چه؟ به خاطر دهه فجر جشن دارند شاید؟ بعید می دانم این همه سلیقه از طرف پاسداران انقلاب باشد حالا اگر رومیزی‌ها سبز سیدی بود یا گل گلایول توی تنگ پلاستیکی گذاشته بودند باز یک چیزی" اهمیتی ندادم رفتم کتابخانه و مشغول کار خودم شدم که از دفتر ریاست زنگ زدند و کلی سلام احوال پرسی کردند" چرا؟"
-ما امروز یک کنفرانسی(؟؟! ) داریم توی سالن همایش‌ها و یک خانم هم آمده و چون تنهاست می‌خواستیم ایشان را همراهی کنید.
"آهان! استفاده ابزاری" وگرنه توی این محیط نظامی و سراسر مردسالارانه زن را چه به کنفرانس ببخشید سمینار آن هم از نوع نانوتکنولوژی وقتی رسیدم برنامه شروع شده بود و اولین چیزی که به گوشم خورد این بود که ما امروز برای سمینار نانوتُکنولوژی دور هم جمع شده ایم(؟؟!). نمی‌دانم نتوانست کلمه را خوب ادا کند یا واقعا فکر می کرد تلفظش همین است.
از دبیر انجمن نانو پژوهشکده خواهش می کنم برای شروع مجلس ؟؟! به روی صحنه(؟؟!) تشریف بیاورند. همکارمان با مدرک مدیریت دولتی آن هم از نوع ضمن خدمت که قبلا در قسمت خدمات اداری در خدمتش بودیم حالا به عنوان دبیر انجمن نانو تشریف می آورد روی صحنه.
"حالا فهمیدم چرا ین روزها اینقدر سروکله‌اش توی کتابخانه و دور و بر اینترنت پیدا می شد". کت و شلوار طوسی اصلا بهش نمی‌آمد یا شاید من که او را با شلوار خانواده و لباس چروک دیده بودم اینطور فکر می کردم. میکروفن را جابجا کرد و حرفش را اینطور شروع نمود" ما امروز دور هم جمع شده ایم تا درباره یک مطلب مهم و یک علم که این روزها به آن اهمیت می دهنددور هم جمع شویم(؟؟!) بله نانوتکنولوژی ماباید به آن اهمیت بدهیم همانطور که رهبر معظم انقلاب در باره نانوتکنولوژی در تاریخ 16 / 10 / 83 فرمودند ما، نانوتکنولوژی زود فهمیدیم (؟؟!)و اگر ادامه دهیم به زودی در سطح اول دنیا قرا خواهیم گرفت .
" اگر رهبر معظم انقلاب درباره این یکی حرف نمی زد می گفتند استغفرا... ما را چه به این کارهای حرام"در ابتدا خانم ...که از تهران و مرکز نانو دفتر ریاست جمهوری تشریف آوردند تاریخچه‌ای از این علم برای ما خواهند داد (؟؟!) و بعد آقای ... هم درباره کارهای ما درباره نانو سخنرانی خواهند کرد(؟؟!) ممنونم صلوات
خانم ... از کنار من بلند شد و روی سن رفت .
البته خیلی خوشحالم که می‌بینم در مرکزهای پژوهشی همچین حرکتی شروع شده و البته ما هم از این حرکتها حمایت می‌کنیم .چون این فن آوری نوپاست و باید به آن اهمیت بدهیم.
من که چیزی از حرفهای این خانم سر درنیاوردم چون خیلی تخصصی صحبت می کرد و بنظرم بیشتر دوست داشت درباره لغتهای پیچیده‌ای که بلد بود حرف بزند تا درباره نانو مثلا کلمه اگزودرما پیگمنتوسام (؟؟!) بعد مهندس... که یادم است تا عمر داشته روی شناورهای اثرسطحی کار می کرده آمد روی سن تا درباره نانو برای ما صحبت کند.
" به به چه عجب آریا جون دست از دمپایی و کاپشن اسپورت و شلوار جین برداشته و کت و شلوار پوشیده"
خیر مقدم می گم به همه عزیزانی که اینجا آمدند و ما را دلگرم کردند . بله نانو تکنولوژی خیلی خوب و مهم است و البته نانوتکنولوژی چون خیلی خوب است مهم است و البته این مهم است که ما بدانیم نانوتکنولوژی خوب است و این خیلی واضح است که چیزی که خوب و مهم است نانوتکنولوژیست پس همه ما برای دیزاین و دولوپ این نیو ساینس باید اکتیو باشیم (؟؟!) خب من عرضی ندارم جز اینکه یک فیلم ده دقیقه‌ای درباره اهمیت و خوبی نانوتکنولوژی برای شما عزیزان تهیه دیدم که شما را اینوایت می کنم آن را ببینید.
" ده ساعت غر زد سر من که چرا اینترنت سرعتش کمه و چرا ما یک استیشن بیشتر نداریم - انگار مخابرات مال بابای منه و شرکت آی بی ام هم جهیزیه مامانم بوده - همش برای همین چهار کلمه؟"
فیلم که تمام شد مجری عزیز که مداح اهل بیت هم بود دوباره آمد روی سن .دهه فجر گرامی باد.انقلاب ما انفجار نور بود. امام خمینی. از شما عزیزان دعوت می کنم تا برنامه بعدی به سالن تشریف ببرید برای صرف پذیرایی (؟؟!)
این قسمت فکر کنم مفیدترین قسمت برنامه بود. مفصل و تجملاتی.
نتیجه گیری: کاش همیشه از این کنفرانسها یا سمینارها یا ( هرچی دلتان می خواهد اسمش را بگذارید) برگزار می شد ما هم یک شکم سیر از عزا در می آوردیم.


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى