--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Monday, March 14, 2005


بابا هم بابا هاى قديم!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نيما قديمى

…به سبب درک ناقص انديشه‌هاى نوين روان‌شناختى، اينک شاهد نشوونماى شيوه بسيار زيان‌آورى در تربيت کودکان هستيم که مى‌توان آن‌را ترور اجتماعى ناميد. سابقن بچه از پدر مى‌ترسيد. امروز غالبن مشاهده مى‌کنيم که پدر خود به بچه تعليم مى‌دهد که از جامعه بترسد. با از ميان برداشته‌شدن تنبيه بدنى و توبيخ مستقيم و منع مبتنى بر انگيزه، فرد امروزى دفاع خود را با نوعى قضا و قدرگرايى تسليم آميز، در پشت استحکاماتى جستجو مى‌کند که «امر اجتماعى» ناميده مى‌شود و فعال ما يشاء است.
غالبن خود پدر کسى است که از همان ابتدا، ترسى را که خودش از جامعه دارد به فرزند منتقل مى‌کند. او با پوزخندى حاکى از بى حوصلگى هشدار مى‌دهد که اگر همرنگ جماعت نباشى، اگر خود را با خلايق ساز نکنى، تنها خواهى‌ماند، به بازيت نخواهند گرفت. حتا شايد به زندانت خواهند انداخت…*

*«جامعه شناسى روابط جنسى» - آندره مورالى دانينو - ترجمه حسن پويان.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى