--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Wednesday, June 23, 2004


عشق مقدس (Sacred Love)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آليوس ماکسيموس

Sting Sacred Love
هانوور 18 June - خبرگزاری فانوس

بالاخره طلبید و من هم سعادت حضور در کنسرت یکی از خوانندگان و موسیقی‌دانان خوب اروپایی-گوردون ماتیو سامنر یا Sting- را داشتم. یکی از خوانندگانی که به نظر من تمام ترانه‌های او هم از لحاظ موسیقی و هم از نظر متن ترانه قابل توجه است. عنوان این تور Sting در اروپا عشق مقدس (عنوان آخرین آلبوم وی- بخشی از متن ترانه عشق مقدس را در تصویر بالا نوشته‌ام) بود. حیفم آمد که دوستان از این تجربه عالی بی‌نصیب بمانند؛ البته این گزارش متفاوت از گزارش کنسرت قبلی من -که بطور ناخودآگاه به شکل جامعه شناسی کنسرت ایرانی درآمد- است! در این کنسرت همه چیز به بهترین شکل و سروقت بود...
چند کلامی راجع به استینگ: این خواننده 52 ساله گیتار و گیتار باس را بسیار زیبا می‌نوازد؛ و آهنگساز خیلی از ترانه‌ها نیز خود اوست. او عضو سازمان‌های بین‌المللی برای حفظ منابع طبیعی و همچنین سازمان عفو بین‌الملل است. به گفته خود او"به نظر من سازمان عفو بین‌الملل یکی از پیشرفته‌ترین سازمان‌های بین‌المللی بدون خشونت است که پول رایج در آن «جملات نوشته شده» و اسلحه آن «حروف» است! برای همین من عضو این سازمان هستم." بسیاری از ترانه‌های او از عشق می‌گویند (که شاعر خیلی از آنها خود اوست). برای اینکه بیشتر در مورد Sting و زندگی‌نامه او بخوانید به سایت رسمی او بروید. (همچنین می‌توانید به ترانه‌های او هم در سایتش گوش دهید)
این چند عکس محل کنسرت را ساعاتی قبل از شروع کنسرت و تجهیزات کنسرت نشان می‌دهد. علاقمندان از ساعت‌ها قبل محل‌های نزدیک سن را اشغال کرده بودند و زنبیل گذاشته بودند! جالب اینکه میانگین سنی حضار به نسبت بالا بود.
Picture 1; Picture 2 ; Picture 3 ; Picture 4 ; Picture 5
ساعت شروع کنسرت 7.5 بود. قرار بود خواننده‌ دیگری قبل از کنسرت اصلی ساعتی اجرای برنامه داشته باشد که بعلت عدم حضور این خواننده؛ گیتاریست استینگ تک‌نوازی زیبایی با گیتار به مدت نیم ساعت -راس ساعت 7.5- اجرا کرد. شاید زیباترین قطعاتی که او اجرا کرد آهنگ Shape of My heart آهنگ فیلم لیون(که آهنگساز آن ترانه نیز خود او بود) و قطعه‌ای از سباستین باخ بود.
کنسرت با آهنگی از آلبوم عشق مقدس آغاز شد و تقریبا تمام آهنگ‌های این آلبوم در خلال برنامه اجرا شد. ترانه زیبای Whenever I say your name که در اصل با همخوانی Mary J.Bligde اجرا شده در کنسرت با همخوانی این خانم (که اسمشون یادم نیست!) اجرا شد و او هم انصافا از عهده خواندن به جای کسی که ستینگ او را وارث صدای آرتا فرانکلین (Aretha Franklin) میداند خوب برآمد متن این ترانه فوق‌العاده زیباست (Whenever I say your name… I’m already praying).
آهنگ زیبای دیگری از این آلبوم آهنگ "این جنگ" (This War) است؛ که در زمان شروع زمزمه‌های جنگ علیه عراق ساخته شده، متن این ترانه نیز بسیار زیبا و تاثیر گذار است. در عکس‌های زیر هم تصاویری که در هنگام اجرای این ترانه پخش شد می‌توانید ببینید.این بخش از ترانه واقعا جالب است .
در طول کنسرت در پس زمینه توسط ویدیو پروژکتور تصاویری پحش می‌شد که با تناسب خوبی که داشتند لذت موسیقی را چند برابر می‌کردند.

  ;   ;  

*ستینگ در تمام طول کنسرت علاوه بر خواندن؛ گیتار یا گیتار باس نواخت و 2 آهنگ را تقریبا به تنهایی و با گیتار اجرا کرد( Picture 1; Picture 2 ) گروه نوازندگان هم هر کدام به نوبه خود هنرمندان فوق‌العاده‌ای بودند که هر کدام وقتی معرفی شدند قطعه‌ای بصورت تکنوازی اجرا کردند.
*در هنگام اجرای آهنگ زیبای Desert Rose نم نم بارانی هم باریدن گرفت. جالب اینکه قسمت‌های عربی این آهنگ را نیز خود Sting خواند!
* از ترانه‌های گروه Police هم ترانه معروف
Every Step you take اجرا شد.
* این هم چند تن از علاقمندان که گویا بلیط کنسرت را گیر نیاورده و از پشت‌بام همسایه به کنسرت گوش کردند؛ و گاهی هم حرکات آکروباتیک بر لبه پشت بام انجام می‌دادند!
* کنسرت 2 ساعت بدون توقف طول کشید و با تعظیم نوازندگان و استینگ به حضار و تشویق ممتد حضار به پایان رسید. 2 ساعتی که برای من کاملا منحصر به فرد بود.
* چند عکس دیگر:
Picture 1; Picture 2 ; Picture 3 ; Picture 4 ; Picture 5 ; Picture 5
بعد از خاتمه کنسرت تمام تجهیزات روی سن شاید در کمتر از 20 دقیقه جمع‌آوری و به داخل کامیون‌هایی که از انگلیس آمده بودند انتقال داده شد.
* در مجموع 15000 نفر از این کنسرت دیدن کردند؛ شاید بزرگترین نقطه ضعف کنسرت تماشاچیان بودند که در خیلی از موارد حتی حال دست زدن نیز نداشتند (اینهم یک سوزن به آلمانها)
در آخر می‌خوهم چند ترانه زیبا از Sting را به دوستان معرفی کنم تا اگر آنها را نشنیده‌اید حتما گوش دهید. ترانه
همه برای یکی؛ همه برای عشق : با همخوانی Rod Steward؛ Bryan Adams و Sting.
It's Probably Me : به اجرایی از این آهنگ که با همراهی اریک کلاپتون است حتما گوش دهید.
صعود و سقوط : ترانه ای از Craig David با همراهی Sting.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى